
Flagowy południowokoreański przewoźnik HMM ogłosił, że zmniejszył swoje emisje dwutlenku węgla o połowę w ciągu ostatniej dekady.
HMM zmniejszyło emisje dwutlenku węgla o połowę w ciągu 10 lat
Dane HMM pokazują, że emisje dwutlenku węgla, generowane podczas transportu 1 TEU kontenera na 1 km zmniejszyły się z 68,7 g w 2010 roku do 29,05 g w 2021 roku, co stanowi spadek o 57,7% w ciągu ostatniej dekady. Jak informuje portal Offshore Energy, spółka przypisała ten wynik ponad dwukrotnemu zwiększeniu pojemności floty, z 337 407 TEU do 755 209 TEU w tym samym okresie.
HMM stale modernizował swoją flotę, pozyskując energooszczędne megakontenerowce. Zastosował również farby antyfoulingowe najwyższej jakości oraz zmodyfikował kształt dziobu, aby zmniejszyć opór tarcia powierzchni kadłuba. Dodatkowo HMM poprawił swoją wydajność operacyjną, optymalizując trasy obsługi, prędkości i załadunek ładunków – przekazał HMM.
W 2015 roku spółka utworzyła specjalną grupę zadaniową ds. efektywnego zarządzania efektywnością energetyczną i otworzyła Centrum Kontroli Floty w 2020 roku, które w czasie rzeczywistym analizuje dane dotyczące operacji statków w celu zmniejszenia emisji gazów cieplarnianych.
Będziemy kontynuować działania zmniejszające emisję gazów cieplarnianych na podstawie analizy opartej na danych i poprawiać nasze zdolności środowiskowe – przekazał przedstawiciel HMM.

Czytaj też: Duński przewoźnik zamawia dwa masowce zasilane metanolem
Przewoźnik dąży do zerowej emisji dwutlenku węgla
HMM zobowiązał się do osiągnięcia zerowej emisji dwutlenku węgla w swojej flocie do 2050 roku, a realizując te cele, firma niedawno zamówiła dziewięć kontenerowców zasilanych metanolem o pojemności 9 000 TEU. Statki będą budowane przez Hyundai Samho Heavy Industries (HSHI) oraz HJ Shipbuilding and Construction (HJSC).
Jak informuje portal Offshore Energy, zamówienie to jest częścią strategii rozwoju przewoźnika, który przeznaczył już 11,3 miliarda dolarów na przyszłe inwestycje. Obejmują one m.in. ekspansję ekologicznych statków z aktualnych 820 000 TEU do 1,2 miliona TEU do 2026 roku.
HMM mocno inwestuje w LNG jako potencjalne paliwo przejściowe dla swoich statków, a w 2021 roku firma przyjęła do floty pierwszy z ośmiu kontenerowców o pojemności 16 000 TEU, gotowych do zasilania LNG, HMM Nuri. Firma poszukuje różnych źródeł zrównoważonej energii dla statków, w tym metanolu, LNG, wodoru, zielonego amoniaku, a nawet energii jądrowej.
Czytaj też: 9 na 10 krajów najbardziej zanieczyszczających oceany znajduje się w Azji
2 Komentarze