E-commerceIntralogistykaMagazyny

Holenderska firma wdraża inteligentną maszynę redukującą rozmiary opakowań

Sparck Technologies prezentuje maszynę, która pozwala na minimalizowanie odpadów oraz optymalizację procesów logistycznych w e-commerce. Maszyny pakujące holenderskiej firmy zmniejszają rozmiar opakowania w oparciu o rzeczywistą zawartość. 

Sparck Technologies prezentuje wzbogaconą wersję maszyny pakującej

Firma Sparck Technologies na targach LogiMAT 2023 zaprezentowała maszynę, która pozwala na lepsze dopasowanie rozmiaru opakowań do wymiarów towaru. To rozwiązanie, które nie tylko ułatwia czynności logistyczne w ramach przedsiębiorstwa, ale również wpływa na czynniki ekonomiczne, redukując wpływ prowadzonej działalności na klimat. Maszyna pakująca z serii CVP zmniejsza rozmiar opakowania, a przy tym pozwala zaoszczędzić materiał. W rzeczywistym zastosowaniu przyczynia się do redukcji śladu węglowego oraz przeciwdziała niedoborowi wykwalifikowanych pracowników.

Jak podają przedstawiciele firmy, system CVP Everest jest odpowiedni w przypadku przesyłek masowych, może zatem być wdrażany w e-commerce. Urządzenie pierwotnie wprowadzono w 2020 roku. Do jego zadań zalicza się mierzenie, przycinanie, składanie oraz sklejanie opakowań. Pudełko jest następnie etykietowane. Możliwości sięgają 1100 dostosowanych do potrzeb pudeł transportowych na godzinę.

Claus Weigel, International Senior Sales Manager DACH w Sparck Technologies powiedział o rozwiązaniu:

Trend zmierza w kierunku dostosowanych, mniejszych opakowań. Nasi klienci naprawdę doceniają to, że mamy duże doświadczenie.

Zobacz także: Kraje UE będą wspólnie kupować gaz. Rosja jest coraz mocniej wypychana z Europy

Redukcja opadów to redukcja kosztów

Na targach przedstawiono również urządzenie dostosowane do mniejszych firm, CVP Impack. Produkuje ono do 500 idealnie dopasowanych opakowań na godzinę. Jak podaje firma, urządzenie uwalnia moce produkcyjne dziesięciu lub 20 pracowników. Dzięki temu mogą wykonywać bardziej skomplikowane czynności. Co więcej, dopasowane pudełka minimalizują lub eliminują konieczność zastosowania wkładu wypełniającego.

Zobacz także: GXO wdraża autonomiczne roboty w holenderskim magazynie

Jedną z najnowszych funkcjonalności maszyny jest możliwość nadrukowania sloganu lub loga danej firmy. Dzięki temu klienci mogą zindywidualizować swoje paczki za pomocą systemu CVP. Jak podkreślają przedstawiciele firmy, w przypadku zastosowania białej tektury falistej możliwy jest również nadruk w kolorze. Zdaniem przedstawicieli holenderskiej firmy automatyczne pakowanie to przyszłość logistyki, dlatego branża powinna podążyć w tym kierunku, aby redukować koszty.

Škoda rozbudowuje zakład w Ostrawie. Szuka 500 pracowników

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button