Firma transportowa Gruber Logistics z Południowego Tyrolu powiększy swoją flotę o nowe elektryczne ciężarówki. Ponadto firma logistyczna planuje zbudować własną infrastrukturę ładowania dla swoich pojazdów elektrycznych.
Gruber Logistics kupi elektryczne ciężarówki
W celu rozszerzenia swojej floty Gruber Logistics realizuje strategię wielomarkową, a elektryczne ciężarówki będą pochodzić od producentów Volvo, Scania i Iveco. Każda z ciężarówek będzie miała całkowitą masę 44 ton i zasięg od 300 do 350 kilometrów, jednak nie podano konkretnych modeli. Gruber Logistics chce korzystać z floty elektrycznych ciężarówek przede wszystkim w Niemczech, ale także na drogach we Włoszech, Polsce i krajach Beneluksu.
Fakt, że zamówione obecnie pojazdy pochodzą od tych trzech firm, nie jest przypadkowy. Gruber Logistics twierdzi, że od lat ściśle współpracuje z tymi trzema producentami. Dlatego e-ciężarówki nie będą tylko kwestią samego zakupu pojazdów, bowiem Gruber wspiera również producentów w projektach rozwoju i prototypowania pojazdów.
Inwestycja w elektryczne ciężarówki nie jest dla nas zmianą perspektywy, ale kontynuacją naszej drogi w kierunku dekarbonizacji. Nie zakładamy, że w przyszłości będzie istniało jedno paliwo alternatywne, które będzie lepsze od wszystkich innych. W przyszłości będzie raczej mieszanka rozwiązań, począwszy od paliw przyjaznych dla środowiska, przez rozwiązania elektryczne, aż po wykorzystanie wodoru – mówi Stefan Knapp, dyrektor wykonawczy ds. floty w Gruber Logistics.
Czytaj też: Nowy sojusz w branży. Celem utworzenie europejskiego lidera na rynku transportu ciężkiego
Własna infrastruktura ładowania
Firma z Południowego Tyrolu, oprócz dotychczasowego wykorzystywania paliw alternatywnych z biomasy, takich jak bio-LNG i biodiesel, chce teraz podejść holistycznie również do elektrycznych ciężarówek, z zapowiedzią, że będzie również w tym celu rozbudować własną infrastrukturę ładowania. Szczegóły na ten temat nie zostały jeszcze podane w komunikacie prasowym.
Gruber posiada 60 biur w Europie i Azji i zatrudnia ponad 2250 pracowników w 6 różnych obszarach operacyjnych. Od ponad 30 lat firma działa także w sektorze transportów intermodalnych, w którym może liczyć na gęstą sieć w całej Europie. We flocie firmy znajduje się już ponad 2 350 pojazdów, w tym wyłącznie pojazdy Euro 6, do których dołączają ciężarówki zasilane gazem LPG.
Czytaj też: Pierwszeństwo dla wchodzących na pasy działa świetnie. O 40% mniej zabitych
Znajdziesz nas w Google NewsCiężarówki Nikola Tre trafią do Niemiec? Wszystko w rękach rządu