DP World zbuduje mega-terminal kontenerowy w Indiach
Projekt obejmuje budowę mega-terminalu kontenerowego w Tuna-Tekra w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego
Dubajski gigant logistyczny DP World zdobył ważną koncesję na budowę, obsługę i konserwację terminalu kontenerowego w porcie Deendayal w Gujarat, na zachodnim wybrzeżu Indii. Kontrakt dla DP World na mega-terminal kontenerowy w Indiach został przyznany przez władze Portu Deendayal na zasadzie Build Operate and Transfer [podpisanie kontraktu na budowę obiektu, jednocześnie ustalając że wykonawca będzie użytkował wykonany obiekt przez określony czas i pobierał z niego pożytki – przyp. red.].
DP World wybuduje mega-terminal kontenerowy w Indiach
Projekt obejmuje budowę mega-terminalu kontenerowego w Tuna-Tekra w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego (PPP). Terminal będzie posiadał 1100-metrowe nabrzeże i będzie w stanie obsługiwać statki przewożące ponad 18 000 TEU. Łączna przepustowość wyniesie 2,19 mln TEU. Po wybudowaniu przez DP World mega-terminal kontenerowy pomoże odblokować przyszły wzrost ruchu kontenerowego w Indiach, obsługując eksport i import z północnych, zachodnich i środkowych Indii, zmniejszając koszty logistyki i zwiększając wydajność w całym łańcuchu dostaw. Projekt będzie uzupełnieniem inicjatyw rządu Indii, takich jak PM Gati Shakti Master Plan i National Logistics Policy, które zostały wprowadzone, aby zapewnić większy nacisk na rozwój multimodalnej infrastruktury logistycznej, promującej wzrost gospodarczy.
Indie stanowią znaczący krajobraz możliwości. W miarę jak łańcuch staje się coraz bardziej zintegrowany, we wszystkich indyjskich portach i przestrzeni logistycznej pojawiają się znaczne możliwości rozwoju. Wraz z rozwojem mega-terminalu kontenerowego Tuna-Tekra w Gujarat, DP World będzie w stanie wykorzystać te możliwości, jeszcze bardziej łącząc północne, zachodnie i środkowe Indie z globalnym handlem i zwiększając wartość dla wszystkich naszych interesariuszy. To kolejny krok w naszych wspólnych wysiłkach z Narodowym Funduszem Inwestycji i Infrastruktury, aby wykorzystać nasze doświadczenie w zakresie infrastruktury logistycznej i wiedzę lokalną w celu dalszego wzmocnienia indyjskiego łańcucha dostaw – powiedział Sultan Ahmed Bin Sulayem, prezes grupy i dyrektor generalny DP World.
Czytaj też: Dubajski DP World zbuduje suchy port w Dżammu i Kaszmirze
Rozwój terminali DP World w Indiach
Nowy terminal zostanie zbudowany i wyposażony w nowoczesne obiekty i urządzenia na obszarze około 63 hektarów. Terminal będzie dobrze skomunikowany z zapleczem poprzez sieć dróg, autostrad, kolei oraz Dedykowane Korytarze Towarowe. Strategiczne inwestycje DP World w porty i terminale w kraju są zgodne z Wizją 2047 rządu Indii, której celem jest czterokrotne zwiększenie zdolności przeładunkowych krajowych portów.
Jesteśmy zaszczyceni możliwością partnerstwa z władzami Portu Deendayal w rozwoju tego nowego mega-terminalu kontenerowego w Tuna-Tekra. Jesteśmy przekonani, że nasze doświadczenie w zakresie rozwoju infrastruktury krytycznej w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego zapewni korzyści wszystkim interesariuszom zaangażowanym w ten projekt. Z entuzjazmem kontynuujemy odgrywanie ważnej roli w rozwoju wiodących na świecie aktywów, aby umożliwić przepływ handlowy na kluczowych rynkach Indii – dodał Rizwan Soomar, dyrektor generalny i dyrektor zarządzający DP World na subkontynent indyjski i Afrykę Subsaharyjską.
DP World obsługuje w Indiach już pięć terminali morskich – dwa w Bombaju i po jednym w Mundra, Cochin i Chennai – o łącznej przepustowości około 6 milionów TEU, a po dodaniu Tuna-Tekra przepustowość ta wzrośnie do 8,19 miliona TEU. Do tego dochodzi siedem multimodalnych terminali śródlądowych połączonych z siecią kolejową DP World, chłodnie i kontenerowe stacje towarowe. Firma rozwija również trzy strefy ekonomiczne w Bombaju, Cochin i Chennai.
Czytaj też: Port Gdańsk w dwudziestce największych portów w Europie
Znajdziesz nas w Google NewsDubajski DP World wybuduje port w Senegalu za miliard dolarów
4 Komentarze