
Scania wprowadza cyfrową deskę rozdzielczą w swoich ciężarówkach i autobusach. Deski oparte są na modułowej architekturze elektronicznej i wyposażone w szereg nowych funkcji bezpieczeństwa.
Scania wprowadza cyfrową deskę rozdzielczą
Scania wprowadza cyfrową deskę rozdzielczą Smart Dash, która toruje drogę usługom cyfrowym, zwiększa bezpieczeństwo i poprawia wrażenia użytkowania. Jak wskazuje portalAutomotive World, Smart Dash to cyfrowa deska rozdzielcza z centralnym wyświetlaczem informacyjnym. Oferuje codzienne wsparcie cyfrowe dla kierowców i operatorów wraz z rozwiązaniami takimi jak My Scania i Scania Driver App.
Nowa architektura systemu elektrycznego jest zgodna z nowym rozporządzeniem UE w sprawie bezpieczeństwa ogólnego oraz nowymi przepisami ONZ dotyczącymi bezpieczeństwa cybernetycznego.
To rozwiązanie stanowi ważny krok w kierunku zmiany oferty Scania w ramach ekosystemu transportowego. To, czego nasi klienci doświadczą w pojazdach wyposażonych w Smart Dash, jest namacalną częścią nowej oferty i ambicji Scania dotyczących cyfryzacji, łączności i bezpieczeństwa. Wszystko sprowadza się do umożliwienia wyjątkowych doświadczeń użytkowników podczas łączenia pojazdów Scania z naszymi cyfrowymi usługami i rozwiązaniami – mówi Stefan Dorski, starszy wiceprezes, szef Scania Trucks.
Smart Dash został opracowany zgodnie z modułowym systemem Scania dla cyfrowych rozwiązań dostosowanych do potrzeb. Występuje w różnych stopniach wydajności, ale wszystkie mają wspólną strukturę modułową. Zapewnia to bezproblemowe współistnienie z innymi cyfrowymi rozwiązaniami Scania, takimi jak My Scania czy Scania Driver App.
Traktujemy Smart Dash jako kluczową część naszego cyfrowego ekosystemu i jako doskonały środek do wzmocnienia pozycji kierowców. Zapewni im pierwszorzędny dostęp do wszelkiego rodzaju istotnych informacji podczas jazdy i wesprze ich w wykonywaniu innego rodzaju zadań po zaparkowaniu za pośrednictwem, na przykład, Scania Driver App i My Scania. Wszystkie te rozwiązania są ze sobą połączone i oferują prawdziwie produktywne wrażenia użytkownika – mówi Dorski.
Czytaj też: Gruber Logistics zamawia elektryczne ciężarówki Volvo i Scania
Nowe regulacje UE dot. bezpieczeństwa na drogach
Przepisy UE dotyczące bezpieczeństwa ogólnego sprawią, że od lipca 2024 r. w ciężkich pojazdach użytkowych obowiązkowe będą różne funkcje ukierunkowane na bezpieczeństwo. Jak wskazuje Automotive World, nowe regulacje UNECE R155 i R156 będą miały również zastosowanie do technologii cyberbezpieczeństwa. Mają one na celu wstępne zapobieganie i łagodzenie ingerencji w pojazdy. Scania opracowała nową architekturę układu elektrycznego, wspólną dla samochodów ciężarowych i autobusów, która spełnia unijne wymagania.
Dla Scanii te nowe wymagania zbiegają się z naszymi ambicjami stworzenia architektury zorientowanej na rozwiązania, które wspierają naszych klientów na ich drodze do cyfryzacji. Następny poziom doświadczeń premium w branży ciężarowej będzie w dużym stopniu koncentrował się na rodzaju połączonych funkcji w i wokół naszych ciężarówek. Bezprzewodowe aktualizacje i inteligentne usługi na żądanie stworzą nowe możliwości dla klientów Scania i sprawią, że ich operacje będą bezpieczniejsze i bardziej opłacalne dzięki zwiększonemu czasowi sprawności i wydajności – dodaje Dorski.
Właściciele pojazdów Scania będą mogli również korzystać z map Smart Connected w swoich systemach nawigacyjnych i korzystać z aktualizacji OTA dla swoich pojazdów. Znacznie ograniczy to potrzebę wizyt w warsztatach w celu aktualizacji oprogramowania. Różne stopnie wydajności Smart Dash zastąpią obecne rozwiązania Scania. Można je zamawiać już teraz dla ciężarówek, które zostaną wyprodukowane na początku 2024 roku.
With over 20,000 deaths on EU roads last year, it's clear that action is needed to reduce this toll.
Our new road safety package will help achieve #VisionZero – zero deaths on EU roads by 2050.
We are working for safer and more sustainable mobility.#RoadSafety pic.twitter.com/913MeBdFku
— European Commission (@EU_Commission) March 1, 2023
Czytaj też: Elektromobilność? To się nie uda. Ja czekam na napęd Gipidi [Felieton Palutkiewicza]
Znajdziesz nas w Google NewsScania współpracuje z HAVI przy testach autonomicznej ciężarówki w Szwecji