Dakota Północna tworzy swój pierwszy plan rozwoju transportu multimodalnego

Dakota Północna to kolejny stan, który łączy swoje długoterminowe plany transportu towarowego oraz kolejowego w jeden dokument. Przedsięwzięcie to ma na celu zwiększenie efektywności transportu multimodalnego, a także dokładniejsze dostosowanie się do federalnych wymogów sprawozdawczych. Dakota Północna inwestuje w kolej, co ma zaprocentować w przyszłości.
Dakota Północna inwestuje w kolej – w planach rozwój transportu multimodalnego
Ostatnimi czasy większość stanów USA realizowała dwa plany transportu towarowego: dla Federalnej Administracji Kolei dla towarów i pasażerów kolei oraz dla Departamentu Transportu. Każdy stan, aby otrzymać fundusze z National Highway Freight Program, musi zaprezentować kompleksowy stanowy plan transportu towarowego.
Zobacz także: Praca zdalna w USA głównym winowajcą znacznego wzrostu cen mieszkań
Mapa 1. Mapa dostaw pszenicy i jęczmienia w Północnej Dakocie w publicznym zasięgu stanu dla nowego stanowego planu transportu towarowego i kolejowego.

Stewart Milakovic, przedstawiciel Departamentu Dakoty Północnej ds. transportu i kierownik projektu pierwszego połączonego planu State Freight & Rail Plan, powiedział:
Z racji iż zarówno plan frachtu, jak i plan kolejowy dotyczą przemieszczania towarów różnymi rodzajami transportu (autostradą, koleją, rurociągiem i transportem lotniczym), uznaliśmy, że połączenie tych dwóch planów ma sens z wielu powodów.
Have you taken our public survey yet for the State Freight & Rail Plan? There is one week left to participate in the Online Open House 👉 https://t.co/cwKgYfvibr pic.twitter.com/bjL5FH82iD
— Transportation Connection – NDDOT (@NDLRTP) September 23, 2021
Zobacz także: Pierwszy TGV M zaprezentowany przez Alstom i SNCF
Znaczący potencjał w sektorze transportu
W 2017 roku Dakota Północna obsłużyła ponad 592 mln ton frachtu, z czego 47% udział miały rurociągi, 24% transport drogowy, 20% kolejowy oraz pozostałe. Wspólny plan umożliwia również użycie tych samych bibliotek danych. Interesariusze z Dakoty Północnej również przejawiają zainteresowanie nowym planem, gdyż stan ten jest producentem dużej ilości produktów rolnych, energii oraz elementów produkcyjnych, zarówno na rynek krajowy, jak i międzynarodowy. Ciężarówki oraz kolej są niezbędne, aby transportować pszenicę oraz jęczmień do sąsiednich stanów, jak i będących w dalekiej odległości Waszyngtony, Teksasu czy nawet Meksyku.
Według NDDOT(North Dakota Department of Transport) w porównaniu do innych stanów Dakota Północna ma stosunkowo największy ruch samochodów ciężarowych, między innymi ze względu na główne trasy ciężarówek na drogach międzystanowych 29 i 94 łączących amerykańskich producentów z Kanadą. Chociaż Północna Dakota dzieli 310-milową granicę z Kanadą, tylko trzy przejścia (w Portal, Dunseith i Pembina) obsługują 88% wszystkich ciężarówek realizujących międzynarodowe przewozy, gdzie stan posiada łącznie 18 przejść graniczych.
Znajdziesz nas w Google NewsW USA powstaje „korytarz czystego frachtu”. W projekt zaangażowani są liderzy branży logistycznej