
Uber Freight, platforma aplikacji do obsługi przejazdów dla spedytorów i przewoźników, chce po raz pierwszy wprowadzić elektryczne ciężarówki. Firma ogłosiła strategiczną współpracę z WattEV i CHEP w celu rozmieszczenia elektrycznych ciężarówek na wybranych trasach w południowej Kalifornii.
Uber Freight stawia na elektryczne ciężarówki
WattEV w ramach pilotażu zaoferuje elektryczne ciężarówki firmie logistycznej CHEP. Za pośrednictwem platformy Uber Freight, CHEP może rezerwować, planować i realizować ładunki, śledzić status i wskaźniki KPI ładunku oraz zarządzać dokumentacją. WattEV otworzy również swoją sieć ładowania dla elektrycznych ciężarówek.
CHEP będzie pierwszym spedytorem, który weźmie udział w programie pilotażowym, traktując priorytetowo przepustowość elektryczną na trasie do południowej Kalifornii – czytamy w oświadczeniu.
Uber Freight ani pozostałe firmy nie wspominają o tym, jakiego typu będą wspomniane elektryczne ciężarówki, ani ile pojazdów zostanie udostępnionych w ramach pilotażu. Według doniesień WattEV w zeszłym roku podobno zwrócił się do Volvo Trucks North America o dostarczenie 50 ciężkich samochodów ciężarowych VNR Electric w Kalifornii w ramach modelu TaaS.
W maju 2021 r. firma rozpoczęła również budowę przystanku ładowania elektrycznych samochodów ciężarowych w kalifornijskiej dolinie San Joaquin, zlokalizowanego w pobliżu centrów logistycznych prowadzonych przez Amazon i Walmart. Miejsce ładowania o mocy jednego megawata jest wyposażone w mikrosieć słoneczną z akumulatorem oraz energię z sieci PG&E.
Łącząc naszą działalność transportową i model Truck-as-a-Service, jesteśmy w stanie korzystać z cyfrowej platformy Uber Freight, aby obsługiwać spedytorów i ich klientów dzięki naszym bezemisyjnym trasom i usługom dla ciężarówek – powiedział Salim Youssefzadeh, dyrektor generalny WattEV.
Czytaj też: Gruber Logistics zamawia elektryczne ciężarówki Volvo i Scania
Elektryczne ciężarówki to przyszłość transportu?
W miarę jak elektryczne ciężarówki trafiają na drogi, świadomi ekologicznie spedytorzy i klienci zwracają się ku zelektryfikowanej pojemności, aby zaspokoić swoje potrzeby transportowe i osiągnąć swoje zobowiązania w zakresie zrównoważonego rozwoju. Oprócz korzyści wynikających z zerowej emisji oraz braku hałasu i spalin, powszechne przyjęcie elektrycznych ciężarówek zmniejszy zależność od nieodnawialnych paliw o zmiennych cenach i zmniejszy koszty utrzymania.
Jesteśmy dumni z partnerstwa z WattEV, aby zaoferować załadowcom Uber Freight jeszcze więcej sposobów na bardziej zrównoważony transport towarów. Elektryczne ciężarówki będą miały głęboki wpływ na logistykę, a my jesteśmy podekscytowani budową platformy technologicznej, która umożliwi ich bezproblemową integrację z łańcuchami dostaw – powiedziała szefowa działu zrównoważonego rozwoju Uber Freight, Illina Frankiv.
Czytaj też: Pierwszeństwo dla wchodzących na pasy działa świetnie. O 40% mniej zabitych
Volvo prezentuje elektryczne ciężarówki z zeroemisyjnej stali
Jeden komentarz