KolejowyTransport
Gorące newsy

Incydent z pociągiem Intercity. „Podlasiak” skierowany na zły tor

Pomyłka mogła doprowadzić do tragedii.

W poniedziałek rano na stacji Szczecin Dąbie doszło do niecodziennego incydentu z udziałem pociągu Intercity „Podlasiak”. Pociąg jadący ze Szczecina w kierunku Warszawy i Suwałk skierowano na zły tor. Zamiast jechać w stronę Stargardu, pociąg skręcił w kierunku Świnoujścia.

Incydent ze szczecińskim Intercity „Podlasiak”

W poniedziałek, 3 kwietnia doszło do incydentu na stacji Szczecin Dąbie. Pociąg IntercityPodlasiak” miał zostać skierowany w kierunku Stargardu, ale zamiast tego skręcił w stronę Świnoujścia. Na szczęście, w tym przypadku nie doszło do tragedii. Wszystko dlatego, że dyżurny ruchu zatrzymał pociąg w porę, a po zgodzie komisji, pojazd kontynuował dalszą jazdę. Bartosz Pietrzykowski z biura prasowego PKP PLK potwierdził błędne skierowanie pociągu na złą linię, jednak jednocześnie zapewnił, że życie i zdrowie pasażerów nie było zagrożone.

Czytaj również:  Nowy plan inwestycyjny PKP Intercity – pociągiem ku przyszłości?

Niemniej jednak PKP Polskie Linie Kolejowe, zarządzające siecią kolejową w Polsce, mają ostatnio serię problemów związanych z błędnym kierowaniem pociągów na złe tory. W marcu doszło do trzech incydentów polegających na skierowaniu pociągu na zły tor, wszystkie na terenie warszawskiego węzła kolejowego.

Co istotne w ostatnich tygodniach do podobnych incydentów dochodziło również poza stolicą. Na przykład, pociąg relacji Jarocin – Gniezno został skierowany na zły tor na stacji Września. Z kolei pociąg relacji Opole – Brzeg wyjechał ze stacji Opole Główne w niewłaściwym kierunku. Dopiero za stacją Opole Zachodnie maszynista zorientował się, że jedzie w kierunku Nysy zamiast Brzegu.

Bezpieczeństwo pasażerów i reakcja PKP PLK

PKP PLK za każdym razem podkreśla, że nie było zagrożenia dla życia pasażerów, a przyczyny incydentów zostaną zbadane przez komisje. Niemniej jednak Leszek Miętek, szef Związku Zawodowego Maszynistów, w rozmowie z branżowym portalem Rynek-kolejowy.pl wyraził swoje zaniepokojenie tymi zdarzeniami. W rozmowie z serwisem zaznaczył, że:

Niepokój? To jest groza. Od dawna mówię, że PKP Polskie Linie Kolejowe prowadzą przede wszystkim inwestycje kolejowe. Z tego rozlicza ich ministerstwo infrastruktury. Prowadzenie ruchu kolejowego to dla zarządu spółki efekt uboczny. Te pociągi i pasażerowie pałętają się pod nogami, przeszkadzając w wydawaniu środków.

W kontekście omawianych incydentów warto zatem przypomnieć tragiczne wydarzenie, które miało miejsce pod Szczekocinami w 2012 roku. Wówczas w wyniku zderzenia dwóch pociągów zginęło 16 osób, a kolejnych 58 zostało rannych.

Czytaj również: Nowe lokomotywy dla PKP Intercity za ponad pół miliarda złotych!

W świetle ostatnich zdarzeń związanych z błędnym kierowaniem pociągów, pasażerowie oraz branża kolejowa wyrażają swoje oczekiwania. Liczą na to, że PKP Polskie Linie Kolejowe podejmą odpowiednie działania, aby uniknąć podobnych tragedii w przyszłości. W innym wypadku podobna tragedia jest jedynie kwestią czasu.

Intercity wprowadza graficzną rezerwację miejsc! Rychło w czas…

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

7 Komentarze

  1. Mam nadzieję że wszystkie odpowiedzialne za to usłyszały już zarzuty prokuratorskie i grozi im np: 25 lat więzienia.

  2. Czy lepsze by było prawidłowe skierowanie pociągu na złą linię?
    „Bartosz Pietrzykowski z biura prasowego PKP PLK potwierdził błędne skierowanie pociągu na złą linię, jednak jednocześnie zapewnił, że życie i zdrowie pasażerów nie było zagrożone.”

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button