PLAKO System - inteligentne systemy dokowania
DrogowyIntralogistykaTransport

Evri wdraża kolejne rowery cargo. Przyszłość dostaw ostatniej mili?

Przyjęcie rowerów cargo elektrycznych jako rozwiązania dostaw ostatniej mili stało się popularne w ostatnich latach

Firma kurierska Evri kontynuuje ogólnokrajowe plany wdrożenia elektrycznych rowerów cargo. Tym razem Evri wdroży rowery cargo (15 sztuk) do swojego oddziału w Wimbledonie.

Evri wdraża kolejne elektryczne rowery cargo

Po wcześniejszym użyciu elektrycznych rowerów cargo w Bristolu, Edynburgu i Manchesterze, nowe pojazdy pojawią się w Wimbledonie. Evri planuje wykorzystać swoje rowery cargo w celu „potrojenia dostaw paczek w ciągu najbliższego roku”.

Jak informuje portal Logistics Manager, szersza strategia zrównoważonego rozwoju Evri zakłada osiągnięcie „zerowego bilansu emisji dwutlenku węgla w bezpośrednich i pośrednich źródłach do 2035 roku”, oczekując, że zastąpienie furgonetek rowerami cargo w niektórych przypadkach przyczyni się do osiągnięcia tego celu.

Badania pokazują, że rowery cargo elektryczne dostarczają dobra o 60% szybciej niż vany w centrach miast, jednocześnie redukując emisję dwutlenku węgla o 90% w porównaniu z vanami spalinowymi i o jedną trzecią w porównaniu z vanami elektrycznymi. Partnerstwa takie jak to są ważnym krokiem naprzód, gdy nadal testujemy alternatywne paliwa i innowacyjne metody dostaw ostatniej mili – powiedziała Nancy Hobhouse, Dyrektor ds. ESG w firmie Evri.

Czytaj też: Sixt stawia na elektryczne rowery cargo. Rewolucja w transporcie?

Współpracując z firmą Zoomo, Evri zdecydowało się wprowadzić nowe pojazdy do swojego oddziału w Wimbledonie, korzystając z oferty specjalisty od rowerów elektrycznych – nowej usługi polegającej na dostarczaniu pojazdów. Same rowery, wyprodukowane przez EAV, posiadają pojemność ładunkową wynoszącą 2000 litrów oraz udźwig 170 kg, a przestrzeń ładunkowa to 2m³.

Rowery przyszłością branży?

Przyjęcie rowerów cargo elektrycznych jako rozwiązania dostaw ostatniej mili stało się coraz bardziej popularne w ostatnich latach, a dane z Bicycle Association pokazują wzrost sprzedaży elektrycznych rowerów cargo o 37% od maja 2021 do maja 2022. Jak informuje portal Logistics Manager, takie rodzaje pojazdów są teraz dość powszechne we flotach głównych firm logistycznych, ponieważ pracują one nad osiągnięciem celów zrównoważonego rozwoju poprzez swoje łańcuchy dostaw.

Przejście na elektryczne rowery cargo dla flot handlowych jest wciąż we wczesnej fazie. Współpracując z firmą Evri i wykorzystując potencjał rowerów cargo EAV, dokładamy dużych starań, aby usunąć furgonetki napędzane paliwami kopalnymi z ulic naszych miast. Razem napędzamy zmianę w kierunku bardziej ekologicznego i efektywnego ekosystemu dostaw ostatniej mili – mówi współzałożyciel i dyrektor ds. dochodów firmy Zoomo, Michael Johnson.

Czytaj też: Produkcja samochodów elektrycznych? Bez Chin może być trudno

Rowery cargo mogą stanowić wiarygodną alternatywę dla dostaw furgonetkami i przyczyniają się do redukcji emisji gazów cieplarnianych, zanieczyszczenia powietrza oraz poprawy przestrzeni publicznej. Jednak ten sektor może prawdziwie się rozwijać tylko wtedy, gdy skupi swoją ekspansję na priorytetowym traktowaniu zdrowia i dobrostanu swoich pracowników, zamiast pozwolić, aby względy komercyjne były głównym czynnikiem kierującym decyzjami – dodaje dr Ersilia Verlinghieri, Starszy Pracownik Naukowy na Uniwersytecie Westminsterskim.

Francuska firma logistyczna stawia na elektryczne rowery cargo

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button