Powstanie nowa droga ekspresowa na Ukrainę. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała umowy na zaprojektowanie i budowę drogi ekspresowej S17 z Zamościa do granicy z Ukrainą w Hrebenne.
Nowa droga ekspresowa na Ukrainę
Podpisane umowy obejmują projekt i budowę dwóch odcinków drogi w województwie lubelskim. Pierwszy odcinek dotyczy trasy Zamość Południe – Tomaszów Lubelski Północ, natomiast w przypadku drugiego ekspresówka pobiegnie z węzła Tomaszów Lubelski Południe do przygranicznego miasta Hrebenne. W przypadku prawie 13-kilometrowego odcinka Zamość Wschód – Zamość Południe umowa została podpisana już w październiku. Tym samym w realizacji jest cała droga ekspresowa z Zamościa aż na Ukrainę.
Droga ekspresowa S17 to trasa niezwykle istotna dla Polski Wschodniej, a ostatnio, w wyniku haniebnej napaści Rosji na Ukrainę, jest kluczowa także dla wymiany gospodarczej z naszymi wschodnimi sąsiadami. Dzięki nowej trasie znacząco poprawią się warunki transportowe, co dla mieszkańców województwa lubelskiego i Zamojszczyzny oznacza poprawę bezpieczeństwa i większy komfort podróżowania – powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.
Umowa obejmuje budowę 36 km dwupasmowej drogi ekspresowej o przekroju dwujezdniowym (po dwa pasy ruchu w każdym kierunku z pasem zapasowym). Ponadto w ramach projektu powstaną również obiekty techniczne, drogi obsługujące ruch lokalny oraz infrastruktura związana z ochroną środowiska. Wyremontowane i rozbudowane zostaną skrzyżowania, infrastruktura techniczna, cieki wodne i urządzenia melioracyjne.
Czytaj też: Nowe drogi w 2022 roku. Aż 345 km nowych dróg krajowych!
Połączenie z Via Carpatia
Droga z węzła Zamość Południe do węzła Tomaszów Lubelski Północ będzie miała długość 18,5 km i zostanie zrealizowana przez firmę Kolin za kwotę 822,5 mln zł. Inwestycja obejmuje powstanie węzła Tarnawatka na skrzyżowaniu drogi do Łaszczowa, a także kilka miejsc obsługi podróżnych Krynice oraz obwód utrzymania dróg. Planowanych jest 19 obiektów inżynieryjnych, w tym cztery estakady, cztery mosty, siedem wiaduktów, kładka dla pieszych oraz trzy przejścia dla dużych i średnich zwierząt.
Z kolei odcinek Tomaszów Lubelski – Hrebenne będzie miał 17,5 km długości, a jego koniec zostanie połączony z istniejącą obwodnicą Hrebennego. Planowanych jest 11 obiektów inżynierskich, w tym trzy estakady, most, pięć wiaduktów i dwa przejścia dla zwierząt. Wykonawcą tego zadania o wartości 598,2 mln zł będzie firma Budimex.
Od początku roku, uwzględniając postępowania dotyczące trzech odcinków S17 od Zamościa do Hrebennego, ogłosiliśmy postępowania przetargowe na realizację 27 odcinków o łącznej długości ponad blisko 335 km – powiedział Tomasz Żuchowski, szef GDDKiA.
Nowa droga ekspresowa na Ukrainę jest ważnym elementem całej trasy S17: Warszawa – Lublin – Zamość – Tomaszów Lubelski – Hrebenne i będzie się łączyć na węźle Piaski Wschód z planowaną drogą ekspresową S12, a poprzez wybudowane odcinki S12 i S17 oraz istniejące węzły na obwodnicy Lublina, połączy się z drogą ekspresową S19 (Via Carpatia). Cała S17 między Lublinem a Hrebennem będzie liczyć ok. 140 km.
Czytaj też: Pierwszeństwo dla wchodzących na pasy działa świetnie. O 40% mniej zabitych
Znajdziesz nas w Google NewsPolskie drogi szybkiego ruchu budowane są w wysokim standardzie
Jak nasi „przyjaciele” korzystają w takim stopniu z tych dróg, to powinno się im naliczać stosowne opłaty. Polska i tak w dużej części jest tylko krajem tranzytowym i powinna na tym zarabiać, bo za kilka lat z tych dróg nic nie zostanie
Ta droga jest nam tak potrzebna że …. marnowanie i wyrzucanie pieniędzy w błoto, droga która 99,9% obywateli nigdy nie przejedzie, napissvie wprost że ta droga nie jest dla nas tylko dla naszych sąsiadów.
Miło się dowiedzieć, że droga na którą czekam od lat nie jest dla mnie 🙂
Jaki biznes z Ukrami ? Kto ma robic polska?ha ha. My nic z tego nie mamy i nie będziemy mieć.
Paradne. Niechaj pierwej w Polsce kolej wybudują na miarę naszych potrzeb