DrogowyTransport
Gorące newsy

Polska wybuduje drogę ekspresową na Ukrainę. Podpisano umowy

Cała S17 między Lublinem a Hrebennem będzie liczyć około 140 km

Powstanie nowa droga ekspresowa na Ukrainę. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała umowy na zaprojektowanie i budowę drogi ekspresowej S17 z Zamościa do granicy z Ukrainą w Hrebenne.

Nowa droga ekspresowa na Ukrainę

Podpisane umowy obejmują projekt i budowę dwóch odcinków drogi w województwie lubelskim. Pierwszy odcinek dotyczy trasy Zamość PołudnieTomaszów Lubelski Północ, natomiast w przypadku drugiego ekspresówka pobiegnie z węzła Tomaszów Lubelski Południe do przygranicznego miasta Hrebenne. W przypadku prawie 13-kilometrowego odcinka Zamość WschódZamość Południe umowa została podpisana już w październiku. Tym samym w realizacji jest cała droga ekspresowa z Zamościa aż na Ukrainę.

Droga ekspresowa S17 to trasa niezwykle istotna dla Polski Wschodniej, a ostatnio, w wyniku haniebnej napaści Rosji na Ukrainę, jest kluczowa także dla wymiany gospodarczej z naszymi wschodnimi sąsiadami. Dzięki nowej trasie znacząco poprawią się warunki transportowe, co dla mieszkańców województwa lubelskiego i Zamojszczyzny oznacza poprawę bezpieczeństwa i większy komfort podróżowania – powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.

Umowa obejmuje budowę 36 km dwupasmowej drogi ekspresowej o przekroju dwujezdniowym (po dwa pasy ruchu w każdym kierunku z pasem zapasowym). Ponadto w ramach projektu powstaną również obiekty techniczne, drogi obsługujące ruch lokalny oraz infrastruktura związana z ochroną środowiska. Wyremontowane i rozbudowane zostaną skrzyżowania, infrastruktura techniczna, cieki wodne i urządzenia melioracyjne.

GDDKiA
GDDKiA

Czytaj też: Nowe drogi w 2022 roku. Aż 345 km nowych dróg krajowych!

Połączenie z Via Carpatia

Droga z węzła Zamość Południe do węzła Tomaszów Lubelski Północ będzie miała długość 18,5 km i zostanie zrealizowana przez firmę Kolin za kwotę 822,5 mln zł. Inwestycja obejmuje powstanie węzła Tarnawatka na skrzyżowaniu drogi do Łaszczowa, a także kilka miejsc obsługi podróżnych Krynice oraz obwód utrzymania dróg. Planowanych jest 19 obiektów inżynieryjnych, w tym cztery estakady, cztery mosty, siedem wiaduktów, kładka dla pieszych oraz trzy przejścia dla dużych i średnich zwierząt.

Z kolei odcinek Tomaszów LubelskiHrebenne będzie miał 17,5 km długości, a jego koniec zostanie połączony z istniejącą obwodnicą Hrebennego. Planowanych jest 11 obiektów inżynierskich, w tym trzy estakady, most, pięć wiaduktów i dwa przejścia dla zwierząt. Wykonawcą tego zadania o wartości 598,2 mln zł będzie firma Budimex.

Od początku roku, uwzględniając postępowania dotyczące trzech odcinków S17 od Zamościa do Hrebennego, ogłosiliśmy postępowania przetargowe na realizację 27 odcinków o łącznej długości ponad blisko 335 km – powiedział Tomasz Żuchowski, szef GDDKiA.

Nowa droga ekspresowa na Ukrainę jest ważnym elementem całej trasy S17: Warszawa – Lublin – Zamość – Tomaszów Lubelski – Hrebenne i będzie się łączyć na węźle Piaski Wschód z planowaną drogą ekspresową S12, a poprzez wybudowane odcinki S12 i S17 oraz istniejące węzły na obwodnicy Lublina, połączy się z drogą ekspresową S19 (Via Carpatia). Cała S17 między Lublinem a Hrebennem będzie liczyć ok. 140 km.

Czytaj też: Pierwszeństwo dla wchodzących na pasy działa świetnie. O 40% mniej zabitych

Polskie drogi szybkiego ruchu budowane są w wysokim standardzie

Polecane artykuły

13 Komentarze

  1. Jak nasi „przyjaciele” korzystają w takim stopniu z tych dróg, to powinno się im naliczać stosowne opłaty. Polska i tak w dużej części jest tylko krajem tranzytowym i powinna na tym zarabiać, bo za kilka lat z tych dróg nic nie zostanie

  2. Ta droga jest nam tak potrzebna że …. marnowanie i wyrzucanie pieniędzy w błoto, droga która 99,9% obywateli nigdy nie przejedzie, napissvie wprost że ta droga nie jest dla nas tylko dla naszych sąsiadów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button