Bez kategoriiIntermodalnyKolejowyTransport

ÖBB uruchomi nowe połączenie między Włochami a Austrią

Podobna inicjatywa została uruchomiona przez MSC we włoskim porcie Gioia Tauro

ÖBB uruchomi nowe połączenie między Włochami a Austrią. Pociąg będzie kursować między włoskim portem w Trieście a południowoaustriackim suchym portem Logistik Center Austria Sud (LCA Sud) w Villach-Furnitz. Celem jest odciążenie portu w Trieście poprzez przeniesienie kontenerów bezpośrednio ze statku na tory. Podobna inicjatywa została uruchomiona w lipcu przez MSC w porcie Gioia Tauro, w południowych Włoszech.

Nowe połączenie między Włochami a Austrią

Austriackie Koleje Federalne (ÖBB) uruchomią nowe połączenie między Włochami a Austrią, aby przyspieszyć operacje celne we włoskim porcie w Trieście. Usługa połączy port z Villach, w południowej Austrii. Oczekuje się, że usługa ta pomoże odciążyć port w Trieście poprzez przeniesienie kontenerów bezpośrednio ze statku na kolej i przeprowadzanie operacji celnych w Austrii.

Organy celne obu krajów są przekonane, że zakończą niezbędne konsultacje przed końcem tego roku – przekazały ÖBB.

Po zakończeniu konsultacji korytarz kolejowy będzie dostępny dla wszystkich pociągów kursujących między portem w Trieście a LCA Sud. Podobnie jak to zrobiły Węgry na początku listopada, port w Trieście będzie teraz funkcjonował jako wylot na morze dla Austrii i regionu Karyntii.

Czytaj też: Nadchodzi Deutschlandticket! Przejazdy po Niemczech za 49 euro

ÖBB podąża śladami MSC

Dokładniej rzecz biorąc, pociągi będą wysyłane do suchego portu Logistik Center Austria Sud (LCA Sud) w Villach-Furnitz, w regionie Karyntii. Inicjatywa ta ma na celu wzmocnienie roli regionu poprzez przekształcenie go z obszaru tranzytowego w centrum logistyczne oraz stworzenie znacznej liczby miejsc pracy. Będzie to możliwe, ponieważ w LCA Sud oferowane będą również takie usługi jak naprawa wagonów i kontenerów.

Podobna inicjatywa została uruchomiona w lipcu przez MSC w porcie Gioia Tauro, w południowych Włoszech, z systemem Fast Corridor. Fast Corridor można uznać za niematerialną infrastrukturę, która pozwala na szybszy i bardziej wydajny intermodalny system logistyczny. Dzięki urządzeniom geolokalizacyjnym kontenery mogą być teraz cyfrowo śledzone w czasie rzeczywistym. Podobnie jak w przypadku projektu ÖBB, Fast Corridor umożliwia przeprowadzanie operacji celnych bezpośrednio w hubie logistycznym.

Czytaj też: Problemy kadrowe na kolei są coraz większe.

Nowe połączenie intermodalne połączy Włochy z Chinami

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button