IntermodalnyKolejowyTransport

Nowe połączenie intermodalne połączy Włochy z Chinami

Pociągi przejadą przez Austrię, Niemcy, Polskę, Ukrainę i Rosję

Hupac uruchamia nowe połączenie intermodalne, które połączy Włochy i Chiny. Kontenery przewożące towary mogą podróżować między Mediolanem a Suzhou i przejadą przez Austrię, Niemcy, Polskę, Ukrainę i Rosję.

Hupac uruchomi połączenie intermodalne Włochy – Chiny

Hupac uruchomi nowe bezpośrednie połączenie intermodalne pod koniec listopada, przy czym oczekuje się, że pociągi będą potrzebowały od 25 do 28 dni, aby przebyć trasę WłochyChiny. W grudniu spółka uruchomi kolejne kilka pociągów, które wyruszą z Mediolanu i przejadą przez Austrię, Niemcy, Polskę, Ukrainę i Rosję, wjeżdżając do Manzhouli na północnym wschodzie Chin. Dalsze szczegóły zostaną ogłoszone w późniejszym terminie przez Hupac.

Szwajcarska firma logistyczna nie jest pierwszą, która w 2022 roku uruchomi nową kolejową intermodalną usługę towarową między Włochami a Chinami na Nowym Jedwabnym Szlaku. W maju na przykład Contship Italia i Bahnoperator uruchomiły trasę transportową między Mediolanem a Xian w środkowych Chinach.

Czytaj też: Unijne przewozy kolejowe odżywają po dwóch latach spadków

Rekord na Nowym Jedwabnym Szlaku

Połączenia towarowe między Chinami a Europą są w ciągłym rozwoju. Jakiś czas temu ustanowiono rekord transportu z Chin do niemieckiego Duisburga, a 9 908-kilometrowa podróż między Xian a miastem portowym w zachodnich Niemczech została pokonana w zaledwie dziesięć dni (dokładnie 9 dni 19 godzin i 26 minut) dzięki nowo stworzonemu stałemu rozkładowi jazdy, który sprawia, że działa ona praktycznie jak długodystansowy pociąg pasażerski. Duisport, który obsługuje port w Duisburgu, nazwał przyspieszoną usługę “Rail Link 2.0”.

Ogólny czas tranzytu na tej trasie wynosił do tej pory dwa tygodnie, bez konkretnego harmonogramu, czas dostawy zależał od aktualnej sytuacji drogowej poszczególnych krajów tranzytowych. Teraz jednak, podobnie jak w przypadku pociągów pasażerskich, przewozy odbywają się w ustalonych terminach, zaangażowane strony wiedzą, kiedy spodziewać się pociągów, dlatego współpracują, aby skrócić czas tranzytu dla usługi – powiedział szef azjatyckiego oddziału operatora portowego Kuangchi Cao.

Kolejowy transport towarowy China-Europe Express, który łączy Chiny z kilkoma europejskimi hubami, jest już priorytetem w Chinach. Ma już pierwszeństwo przed ruchem regionalnym na granicy chińsko-kazachskiej, a w przypadku ograniczenia przepustowości na granicy, z powodu jakichkolwiek zakłóceń, China-Europe Express często ma pierwszeństwo przed wszystkimi innymi ładunkami.

Czytaj też: Współczynnik dzietności na Tajwanie będzie najniższy na świecie!

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button