
Austriackie koleje ÖBB Rail Cargo Group utworzą oddział w Chinach. Dzięki nowej spółce zależnej przewoźnik chce wzmocnić swoją działalność w Azji i rozwinąć połączenia między Wschodem a Zachodem, z ominięciem Rosji.
Austriackie koleje wzmocnią działalność w Azji
Austriackie koleje ÖBB Rail Cargo Group wzmacniają swoją działalność transportową i logistyczną między Europą a Azją i w ramach tej strategii otworzą oddział w Chinach. Oprócz rozwijania transportu między Wschodem a Zachodem, także z wykorzystaniem dróg omijających Rosję, austriacka spółka chce oferować usługi wewnątrz Chin, unikając w ten sposób konieczności korzystania z usług zewnętrznych dostawców.
Nowa spółka zależna ÖBB będzie mogła świadczyć szeroki zakres usług w zakresie łańcucha dostaw, w tym odpraw celnych i dystrybucji ostatniej mili. Do czasu rosyjskiej inwazji na Ukrainę pociągi ÖBB Rail Cargo Group jeździły przez Rosję, ale od marca 2022 r. operator korzysta z połączeń przez Kazachstan do Azerbejdżanu i Gruzji, gdzie następnie jednostki ładunkowe płyną promem do Rumunii, a stamtąd kontynuują podróż do różnych miejsc w Europie.
Czytaj też: Austriacy nie przedłużą linii kolejowej do Wiednia przez… wojnę na Ukrainie
Wzmocnienie działalności ÖBB
Austriacki przewoźnik kolejowy wzmacnia również swoją działalność na Bałkanach, gdzie otworzy oddział w Belgradzie. Zostanie on wykorzystany do rozwoju nowych usług do Turcji i Grecji. W Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju dofinansuje lokalną spółkę Serbia Cargo kwotą 43 mln euro na zakup nowego taboru. Z kolei w Austrii ÖBB Rail Cargo Group zainwestuje w 2023 roku 75 mln euro w zakup wagonów do transportu odpadów na terenie kraju, w celu przeniesienia tej działalności z dróg na kolej.
ÖBB uruchomi także nowe połączenie między Włochami a Austrią. Pociąg będzie kursować między włoskim portem w Trieście a południowoaustriackim suchym portem Logistik Center Austria Sud (LCA Sud) w Villach-Furnitz. Celem jest odciążenie portu w Trieście poprzez przeniesienie kontenerów bezpośrednio ze statku na tory. Podobna inicjatywa została uruchomiona w lipcu przez MSC w porcie Gioia Tauro, w południowych Włoszech.
Organy celne obu krajów są przekonane, że zakończą niezbędne konsultacje przed końcem tego roku – przekazały ÖBB.
Czytaj też: Problemy kadrowe na kolei są coraz większe
Znajdziesz nas w Google News