DrogowyTransport
Gorące newsy

Trasa Kaszubska już otwarta! Połączy Bożepole z Trójmiastem

Ekspresówka odciąży północną część Obwodnicy Trójmiasta

21 grudnia otwarta została Trasa Kaszubska, czyli 42-kilometrowy odcinek drogi ekspresowej S6 z Bożepola Wielkiego do Gdyni. Ekspresówka stanowi obwodnicę Wejherowa, Redy oraz Rumi i odciąży północną część Obwodnicy Trójmiasta.

Trasa Kaszubska otwarta

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad przekonuje, że Trasa Kaszubska znacznie poprawi komfort poruszania się po Pomorzu i bezpieczeństwo ruchu drogowego. Trasę z Bożepola Wielkiego do Gdyni kierowcy pokonają w zaledwie 25 minut, zamiast dotychczasowych 75 minut. Minister infrastruktury Andrzej Adamczyk przekonywał, że nowa droga to inwestycja, na którą mieszkańcy Pomorza i Trójmiasta czekali od lat.

Dzięki nowej, bezpiecznej i wygodnej trasie znacząco poprawi się komfort podróżowania w województwie pomorskim. Trasa Kaszubska pozwoli na istotne zmniejszenie natężenia ruchu w północnej części Obwodnicy Trójmiasta, której przepustowość jest już teraz czasowo ograniczona – przekonywał szef resortu infrastruktury.

Budowa S6 była podzielona na trzy odcinki realizacyjne. Wykonawcą 10-kilometrówego odcinka Bożepole Wielkie – Luzino była firma PORR. Z kolei 10-kilometrowy odcinek Luzino – Szemud został zrealizowany przez firmę Budimex. Najdłuższy fragment TrasyKaszubskiej, 22-kilometrowy odcinek między węzłami Szemud – Gdynia Wielki Kack wybudowała firma Polaqua. Całkowity koszty inwestycji, w tym prace projektowe, zakup gruntów, prace kontrolne i budowlane, to ponad 2,1 mld zł. Budowa drogi ekspresowej S6 Bożepole Wielkie – Gdynia została dofinansowana kwotą 984 mln zł ze środków Unii Europejskiej, a dokładniej z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Ministerstwo Infrastruktury

Czytaj też: Polska wybuduje drogę ekspresową na Ukrainę. Podpisano umowy

Szereg inwestycji

W ramach inwestycji powstały dwie dwupasmowe jezdnie z pasami awaryjnymi, a najbardziej ruchliwy odcinek między Chwaszczynem a węzłem Gdynia Wielki Kack ma trzy pasy ruchu i pas awaryjny. Na trasie znajduje się siedem węzłów i dwa węzły zespolone. Zadanie obejmowało także budowę 66 obiektów inżynierskich, w tym ponad 200-metrowej estakady w Milwinie, przebiegającej nad doliną leśną. Na początku przyszłego roku zostaną również udostępnione dwa Miejsca Obsługi Podróżnych w Kamieniu, wraz z parkingami, toaletami oraz placami zabaw dla dzieci. W późniejszym terminie wybudowane zostaną tam stacje paliw i punkty gastronomiczne.

Wybudowano również urządzenia ochrony środowiska, w tym ekrany akustyczne, przejścia dla zwierząt i system odwodnienia ze zbiornikami podczyszczającymi wody opadowe. Ponadto wybudowano również drogi poprzeczne i obsługujące tereny przyległe do Trasy Kaszubskiej. Przebudowane zostały gazociągi, linie energetyczne, sieci telefoniczne oraz fragment trakcji trolejbusowej w Gdyni.

Ministerstwo Infrastruktury

Szczegółowe informacje o pracach przy Trasie Kaszubskiej

Odcinek Bożepole Wielkie – Luzino (długość około 10 km)

  • Wykonawca: PORR
  • Nadzór: Lafrentz Polska
  • Wartość umowy na realizację: ok. 338 mln zł
  • Łączna wartość kontraktu (prace budowlane, nadzór nad inwestycją, badania archeologiczne oraz odszkodowania za nieruchomości): ok. 422,7 mln zł
  • Podpisanie umowy i rozpoczęcie prac projektowych – 11 czerwca 2018 r.

Odcinek Luzino – Szemud (długość około 10 km)

  • Wykonawca: Budimex
  • Nadzór: ZBM
  • Wartość umowy na realizację: ok. 336 mln zł
  • Łączna wartość kontraktu: ok. 422 mln zł
  • Podpisanie umowy i rozpoczęcie prac projektowych – 11 czerwca 2018 r.

Odcinek Szemud – Gdynia Wielki Kack (długość około 22 km)

  • Wykonawca: Polaqua
  • Nadzór: Egis Polska
  • Wartość umowy na realizację: ok. 817 mln zł
  • Łączna wartość kontraktu: ok. 1,27 mld zł
  • Podpisanie umowy i rozpoczęcie prac projektowych – 26 marca 2018 r.
GDDKiA

Czytaj też: Via Baltica w ciągu drogi S61 dłuższa o kilkanaście kilometrów

Program Budowy Dróg zatwierdzony. Szykują się wielkie inwestycje

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button