DrogowyTransport

Umowa handlowa z UE uczyni Indie centrum eksportowym

Kompleksowa umowa handlowa Indii z UE może utorować drogę dla koncernu Mercedes-Benz do produkcji większej ilości samochodów w południowoazjatyckim kraju. Tym samym może uczynić Indie centrum eksportowym. 

Umowa handlowa z UE to szansa

W czerwcu UE i Indie wznowiły rozmowy na temat umowy o wolnym handlu z zamiarem zakończenia ich do końca 2023 roku. Rozmowy rozpoczęły się w 2007 roku, ale zostały zamrożone w 2013 roku z powodu braku postępu w kwestiach, w tym żądań UE dotyczących większego dostępu do indyjskiego rynku dla jej samochodów.

Martin Schwenk, Prezes Zarządu Mercedes-Benz Indie, zapytany o plany eksportowe niemieckiej firmy, przyznał, że umowa handlowa z UE stawia Indie w konkurencyjnej sytuacji lub daje im przewagę nad innymi rynkami, na których Mercedes produkuje samochody i „zdecydowanie pomogłaby” w rozwoju.

Produkowanie jednego samochodu z Indii na wszystkie rynki świata mogłoby być strategią. Ale jeśli nie będziemy mogli np. eksportować aut do UE bez kar, to nie będziemy w stanie konkurować z naszą fabryką na Węgrzech – powiedział.

Mercedes w piątek zaprezentował swój pierwszy lokalnie zbudowany pojazd elektryczny (EV) w Indiach – EQS 580, wariant flagowego sedana Klasy S, z planami potencjalnej budowy bardziej ekologicznych samochodów w tym kraju.

Czytaj też: UPS powiększy flotę pojazdów elektrycznych w Hongkongu

Indie nie są gotowe na elektryczne samochody?

Koncern zamierza w ciągu najbliższych 10 lat w pełni zelektryfikować swoje samochody produkowane w Indiach.

Aby produkować model w jednej lokalizacji, należałoby rocznie produkować od 150 000 do 200 000 samochodów –  powiedział Schwenk.

Chociaż Mercedes jest największym producentem luksusowych samochodów w Indiach, sprzedał zaledwie 11 242 samochody w 2021 roku. W szczytowym momencie w 2018 roku sprzedał 15 500.

Indie to w dużej mierze rynek małych i tanich samochodów, na którym luksusowe modele stanowią 1% całkowitej rocznej sprzedaży około trzech milionów samochodów. Rynek luksusowych elektrycznych samochodów jest jeszcze mniejszy i w dużej mierze niesprawdzony, a większość modeli jest obecnie importowana po wysokich taryfach.

Model EQS ma certyfikowany zasięg 857 kilometrów (532,5 mil) na jednym ładowaniu i będzie wyceniony na 15,5 miliona rupii (940 tysięcy zł).

Czytaj też: Modi chce, aby Indie osiągnęły status „państwa rozwiniętego” w ciągu 25 lat

Solaris otwiera nową halę magazynową w Bolechowie i rozwija stacje ładowania pojazdów

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button