
Kompleksowa umowa handlowa Indii z UE może utorować drogę dla koncernu Mercedes-Benz do produkcji większej ilości samochodów w południowoazjatyckim kraju. Tym samym może uczynić Indie centrum eksportowym.
Umowa handlowa z UE to szansa
W czerwcu UE i Indie wznowiły rozmowy na temat umowy o wolnym handlu z zamiarem zakończenia ich do końca 2023 roku. Rozmowy rozpoczęły się w 2007 roku, ale zostały zamrożone w 2013 roku z powodu braku postępu w kwestiach, w tym żądań UE dotyczących większego dostępu do indyjskiego rynku dla jej samochodów.
Martin Schwenk, Prezes Zarządu Mercedes-Benz Indie, zapytany o plany eksportowe niemieckiej firmy, przyznał, że umowa handlowa z UE stawia Indie w konkurencyjnej sytuacji lub daje im przewagę nad innymi rynkami, na których Mercedes produkuje samochody i „zdecydowanie pomogłaby” w rozwoju.
Produkowanie jednego samochodu z Indii na wszystkie rynki świata mogłoby być strategią. Ale jeśli nie będziemy mogli np. eksportować aut do UE bez kar, to nie będziemy w stanie konkurować z naszą fabryką na Węgrzech – powiedział.
Mercedes w piątek zaprezentował swój pierwszy lokalnie zbudowany pojazd elektryczny (EV) w Indiach – EQS 580, wariant flagowego sedana Klasy S, z planami potencjalnej budowy bardziej ekologicznych samochodów w tym kraju.
Driving electric is set to transform beyond imagination with the rollout of the new EQS 580 4M. Are you ready to experience the Electric Luxury which is truly Made in India! #ThisIsForYouIndia #MadeInIndiaEQS #LimitlessEQS #Electric #EV pic.twitter.com/NM2Wuhk8qH
— Mercedes-Benz India (@MercedesBenzInd) October 1, 2022
Czytaj też: UPS powiększy flotę pojazdów elektrycznych w Hongkongu
Indie nie są gotowe na elektryczne samochody?
Koncern zamierza w ciągu najbliższych 10 lat w pełni zelektryfikować swoje samochody produkowane w Indiach.
Aby produkować model w jednej lokalizacji, należałoby rocznie produkować od 150 000 do 200 000 samochodów – powiedział Schwenk.
Chociaż Mercedes jest największym producentem luksusowych samochodów w Indiach, sprzedał zaledwie 11 242 samochody w 2021 roku. W szczytowym momencie w 2018 roku sprzedał 15 500.
Indie to w dużej mierze rynek małych i tanich samochodów, na którym luksusowe modele stanowią 1% całkowitej rocznej sprzedaży około trzech milionów samochodów. Rynek luksusowych elektrycznych samochodów jest jeszcze mniejszy i w dużej mierze niesprawdzony, a większość modeli jest obecnie importowana po wysokich taryfach.
Model EQS ma certyfikowany zasięg 857 kilometrów (532,5 mil) na jednym ładowaniu i będzie wyceniony na 15,5 miliona rupii (940 tysięcy zł).
Czytaj też: Modi chce, aby Indie osiągnęły status „państwa rozwiniętego” w ciągu 25 lat
Znajdziesz nas w Google NewsSolaris otwiera nową halę magazynową w Bolechowie i rozwija stacje ładowania pojazdów