
Premier Indii Narendra Modi uruchomił w piątek w swoim rodzinnym stanie Gujarat trzeci pociąg szybkiej kolei produkcji indyjskiej. Jest on częścią planów modernizacji sieci kolejowej kraju. 16-wagonowy indyjski pociąg dużych prędkości, który może pomieścić aż 1128 pasażerów, zapewni podróżującym duży komfort jazdy.
Indyjski pociąg dużych prędkości pomieści ponad tysiąc pasażerów
New Delhi planuje uruchomić 75 pociągów Vande Bharat Express do sierpnia 2023 roku, aby połączyć wszystkie główne miasta przemysłowe i biznesowe. Indyjski pociąg dużych prędkości osiąga maksymalną prędkość 160 km/h. Zgodnie z raportem krajowego audytora z kwietnia, średnia prędkość indyjskich pociągów utrzymuje się na poziomie około 50 km/h, a pociągów towarowych około 25 km/h, co odbija się na dochodach kolei państwowych.
Jak powiedział Modi po inauguracji, 16-wagonowy Vande Express, który może pomieścić 1128 pasażerów, zapewni podróżującym lepsze wrażenia nawet w porównaniu z samolotami. Jak podał wysoki rangą urzędnik kolejowy, najnowszy indyjski pociąg dużych prędkości połączy finansową stolicę Indii, Bombaj, z Gandhinagarem, stolicą stanu Gujarat. Pathik Patwari, prezes Izby Handlu i Przemysłu w Gujarat, z zadowoleniem przyjął inaugurację.
Wielu biznesmenów, którzy nie podróżują dużo pociągami ze względu na długi czas podróży, zacznie teraz podróżować pociągiem – powiedział.
Travelled on board the Vande Bharat Express! It was a delight to meet women start-up entrepreneurs, talented youth, those associated with the Railways team and those involved in building the Vande Bharat train. It was a memorable journey. pic.twitter.com/eHKAhMlRCc
— Narendra Modi (@narendramodi) September 30, 2022
Czytaj też: GTS Rail uruchamia najdłuższą trasę intermodalną w Europie
Pociąg w pełni zaprojektowany w Indiach
W porównaniu z wcześniejszymi wersjami, masa najnowszego pociągu została zmniejszona o 38 ton do 392 ton, zapewniając bardziej komfortową jazdę i może nadal działać nawet w wodzie na głębokość pół metra.
Rzecznik Integrated Coach Factory, firmy, która wyprodukowała pociąg, powiedział, że został on w pełni zaprojektowany w Indiach, w 80% z lokalnych materiałów i będzie kosztował około 11 miliardów rupii (667 milionów zł). Dodał, że państwowa fabryka ma wyprodukować co najmniej 27 takich pociągów do marca 2023 roku, oprócz szybkich pociągów towarowych.
Koleje indyjskie, które odnotowały spadek pasażerów w ciągu dwóch lat pandemii, są na ścieżce do ożywienia, a łączne przychody wzrosły o 37% rok do roku do 964,3 miliarda rupii (58,5 miliarda zł) w okresie od kwietnia do sierpnia.
Czytaj też: Modi chce, aby Indie osiągnęły status „państwa rozwiniętego” w ciągu 25 lat