IntermodalnyKolejowyTransport

GTS Rail uruchamia najdłuższą trasę intermodalną w Europie

GTS Rail, włoska firma skupiająca się na transporcie intermodalnym, uruchamia najdłuższą w Europie bezpośrednią trasę intermodalną. Od 11 października uruchomione zostanie połączenie kolejowe pomiędzy stacją kolejową Bari Lamasinata, na południowo-wschodnim wybrzeżu Włoch, a portem Zeebrugge, w północnej Belgii. Początkowo będzie to tylko jeden przejazd tygodniowo w obie strony, ale już w grudniu mają zostać dodane dwa kolejne.

GTS uruchamia trasę intermodalną z Włoch do Belgii

Włoska firma GTS Rail uruchamia najdłuższą kolejową trasę intermodalną w Europie. Jak poinformował GTS, pociąg został nazwany 2SeasTrain, ponieważ łączy Morze Śródziemne z Morzem Północnym. Przewiduje się, że czas przejazdu na trasie o długości 2000 km wyniesie około 48 godzin, a każdy pociąg będzie mógł przewieźć 32 jednostki.  Ponadto, jak powiedział GTS, nowe połączenie przyniesie korzyści klientom firmy w całej Wielkiej Brytanii, którzy mogą  korzystać z usługi, aby łatwo dotrzeć z Zeebrugee na południe Włoch.

To nie pierwsza usługa łącząca Bari i Belgię. Podobną usługę oferuje Lineas. Belgijska firma posiada połączenie kolejowe między miastem Apulia a Antwerpią. Jednak GTS wygrywa wyścig długodystansowy o kilka kilometrów i ze znacznie szybszym czasem przejazdu. Według GTS, 50 procent ładunków wymienianych na tej linii będzie stanowić żywność i napoje. Inne zaangażowane branże będą przewozić drewno i tworzywa sztuczne, ale usługa jest otwarta dla wszystkich klientów.

Czytaj też: Amber Train połączył kraje bałtyckie z Europą Zachodnią

Dwa rodzaje usług

Po zwiększeniu liczby kursów w obie strony, GTS będzie oferował w sumie trzynaście tygodniowych połączeń między Włochami a portem w Zeebrugge: siedem z Piacenzy i trzy z Bolonii. Firma oferuje zarówno usługi „od drzwi do drzwi” jak i terminal-terminal. Trasa pociągu będzie przebiegała przez Szwajcarię, gdzie obsługę trakcji przejmie szwajcarska firma BLS. Wynika to z faktu, że lokomotywy GTS działają tylko na włoskich szynach ze względu na różnice w elektryfikacji torów.

Wcześniej we wrześniu GTS ogłosił nowe połączenie w granicach Włoch, z Brindisi do Bolonii. Ponieważ firma posiada 2 700 kontenerów, jest w stanie zaoferować usługę „od drzwi do drzwi”. Dostępne są kontenery o długości 14  lub 9 metrów. Usługa „od drzwi do drzwi” pozwala więc GTS zadbać o cały proces transportowy dzięki dedykowanym jednostkom transportowym dla konkretnych rodzajów towarów. Jeśli klienci posiadają własne jednostki transportowe, mogą nadal korzystać z usługi GTS terminal-terminal, w ramach której firma udostępnia swoją sieć kolejową.

Czytaj też: U progu recesji. Inflacja w Niemczech najwyższa od 70 lat!

CMA CGM nagrodzi klientów za szybszy zwrot kontenerów

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button