
Utrzymując stały trend wzrostu lotnictwa cywilnego w Indiach, kraj ma dodać blisko 80 lotnisk, aby sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu pasażerów. Indie chętnie rozwijają krajowe lotniska i modernizują istniejącą infrastrukturę, aby wspierać potrzeby pasażerskie, a nowe lotniska są częścią tej wizji.
Indie i nowe lotniska
Indyjski regulator lotniczy stwierdził, że w ciągu najbliższych czterech do pięciu lat kraj może dodać blisko 80 nowych lotnisk. Indie chcą, aby nowe lotniska sprostały rosnącemu zapotrzebowaniu. Roczny wzrost sektora lotniczego w Indiach wynosi bowiem obecnie około 9%, ale w najbliższych latach może osiągnąć wartość dwucyfrową. Tylko w ciągu ostatnich ośmiu lat liczba lotnisk w kraju wzrosła z 74 do 141. Oczekuje się, że w ciągu najbliższej połowy dekady liczba ta wzrośnie do około 220 dzięki wszystkim nowym lotniskom, które zostały zaplanowane.
Ministerstwo lotnictwa wydało „zasadniczą” zgodę na utworzenie 21 lotnisk typu greenfield w całym kraju. Niektóre z nich to Mopa w Goa; Navi Mumbai, Shirdi i Sindhudurg w Maharashtra; Kalaburagi, Vijayapura, Hassan i Shivamogga w Karnataka; Dabra w Madhya Pradesh; Kushinagar i Noida (Jewar) w Uttar Pradesh; Dholera, i Hirasar (Rajkot) w Gujarat. Osiem z nich – Durgapur, Shirdi, Sindhudurg, Pakyong, Kannur, Kalaburagi, Orvakal i Kushinagar – zostało już uruchomionych.
Water canon salute being provided to our new Kolkata Kushinagar @flyspicejet flight in presence of M.P.Kushinagar Shri @Vijaydubeybjp,MP Gopalganj @dralokksuman ,MLA shri @PNPathakBJP and Airport director Mr Anil kumar Dwivedi. @AAI_Official @aaiRedNR pic.twitter.com/UHfjGrCcD2
— KUSHINAGAR INTL. AIRPORT (@aaikushiairport) March 27, 2022
Czytaj też: Umowa handlowa z UE uczyni Indie centrum eksportowym
Określone wytyczne
Według urzędników nowe lotniska muszą spełniać określone wymagania dla celów bezpieczeństwa w zakresie systemów zarządzania, procedur operacyjnych, cech fizycznych, oceny i postępowania z przeszkodami, pomocy wizualnych oraz służb ratowniczo-gaśniczych. Przed rozpoczęciem budowy inwestor będzie musiał złożyć wniosek o zezwolenie na budowę do komitetu sterującego w Ministerstwie Lotnictwa Cywilnego. Proponowane lotniska będą również wymagały licencji w dwóch kategoriach, do użytku prywatnego i publicznego. Choć nowe lotniska mają wspierać rosnący rynek lotniczy w Indiach, ministerstwo lotnictwa cywilnego ma znacznie większe wizje. Jedną z nich jest ewentualny rozwój hubu lotniczego w Indiach, przy czym rząd planuje stworzyć ekosystem wspierający taki rozwój w przyszłości.
Choć indyjskie lotniska często pojawiają się na listach najbardziej ruchliwych i dobrze utrzymanych portów lotniczych, to jednak nie dorównują niektórym swoim globalnym odpowiednikom, jeśli chodzi o oferowanie szybkich i niezawodnych połączeń dla pasażerów międzynarodowych. Rozwój lotnisk w Indiach wiąże się z wieloma wyzwaniami, ale minister lotnictwa Jyotiraditya Scindia planuje rozwiązać te problemy w ciągu najbliższych kilku lat. Większy plan zakłada również, że do 2024 roku ponad 90 lotnisk będzie neutralnych pod względem emisji dwutlenku węgla, a do 2030 roku będzie to zero emisji netto.
Give Wings to Fly!!! #flyfromkannur#kannurinternationalairport #KannurAirport #kannur #dammam #dammam_city #GoFirst #airport #airlines #airways pic.twitter.com/eKljpJbLWn
— Kannur International Airport (@airportCNN) September 30, 2022
Czytaj też: Gospodarka Indii już wkrótce może wyprzedzić gospodarkę Wielkiej Brytanii
Air India uruchomi nowe połączenia na Mistrzostwa Świata FIFA
2 Komentarze