KolejowyTransport

Fenniarail zamawia lokomotywę elektryczną Vectron

Prywatny operator towarowy Fenniarail złożył zamówienie w Siemens Mobility na dostawę jednej lokomotywy elektrycznej Vectron do końca października 2023 roku, z opcją na kolejne cztery. Operator ma zainwestować w skład konserwacyjny w regionie Kouvola i podpisał długoterminową umowę o konserwacji i naprawie z Siemens Finland.

Fenniarail zamawia Vectron

Fenniarail przekazał, że Vectron o rozstawie 1524 mm i mocy 6,4 MW, zaprojektowany z myślą o fińskich warunkach, umożliwi zwiększenie masy pociągu do ponad 2 000 ton i obniżenie emisji w porównaniu z lokomotywami spalinowymi, a także wesprze przyszły rozwój poprzez przyciągnięcie nowych klientów. Konstrukcja o prędkości 200 km/h będzie wyposażona w zdalne sterowanie radiowe i dwa moduły mocy 180 kW z silnikiem diesla do manewrowania na niezelektryfikowanych bocznicach.

Nabycie potencjalnie pięciu lokomotyw elektrycznych jest znaczącym skokiem rozwojowym dla naszej firmy i jednocześnie naturalną decyzją, ponieważ Fenniarail zmniejsza swoją emisję dwutlenku węgla. Celem firmy jest oferowanie przyjaznych dla środowiska rozwiązań logistycznych w ruchu towarowym, a lokomotywy elektryczne utrzymują nas na tej strategicznej drodze. Dzięki tej inwestycji zapewniamy również nasz przyszły wzrost, a nowe lokomotywy w przyszłości będą głównie elektryczne – powiedział prezes Petri Lempiäinen.

Czytaj też: Największy czeski towarowy przewoźnik kolejowy kupi Vectrony

Sprzedano ponad 1 500 maszyn

We wrześniu firma leasingowa Akiem przyznała Siemens Mobility stałe zamówienie na dostawę 65 lokomotyw elektrycznych Vectron AC i Vectron MS od połowy 2024 roku. W ten sposób Siemens Mobility osiągnął kamień milowy w postaci 1 500 sprzedanych maszyn. Lokomotywy Vectron są dopuszczone do eksploatacji w 20 państwach europejskich, w tym również w Polsce.

Na początku tego roku PKP Cargo podpisało umowę z Siemens Mobility na zakup pięciu pojazdów Vectron MS wraz z 8-letnią usługą pełnego utrzymania. Dostawy lokomotyw planowane są na pierwszy kwartał przyszłego roku. Gdy zamówienie zostanie w pełni zrealizowane, flota PKP Cargo będzie liczyła 25 Vectronów. To już trzecie zamówienie, które złożył polski przewoźnik. Pierwszy raz zamówiono Vectrony w 2015 roku. Wówczas zamówienie dotyczyło 15 sztuk. W 2019 roku flotę poszerzono o dodatkowe pięć. Vectrony są uniwersalnymi lokomotywami o modułowej konstrukcji. Polski przewoźnik chce je wykorzystać do transportu intermodalnego zarówno w Polsce, jak i w Europie.

Czytaj też: PKP SA zbuduje lub zmodernizuje blisko 200 dworców

SBB Cargo powiększa swoją flotę. Szwajcarzy kupią 20 Vectronów

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button