KolejowyTransport

SBB Cargo powiększa swoją flotę. Szwajcarzy kupią 20 Vectronów

Szwajcarski SBB Cargo International powiększy swoją flotę o 20 dodatkowych lokomotyw wielosystemowych Vectron od Siemens Mobility. Dostawa nowych lokomotyw planowana jest na 2024 rok i zwiększy zdolności przewozowe szwajcarskiej transalpejskiej sieci kolejowej. Flota Vectronów Siemensa przejechała dotychczas ponad 585 milionów kilometrów i jest obecnie dopuszczona do eksploatacji w kilkunastu krajach.

SBB Cargo powiększa swoją flotę lokomotyw

Szwajcarski operator kolejowych przewozów towarowych SBB Cargo International zamówił 20 lokomotyw wielosystemowych Vectron od Siemens Mobility. Operator złożył zamówienie we współpracy z niemiecką grupą finansową SüdLeasing i jest ono częścią planowanej ekspansji zdolności przewozowych na szwajcarskiej sieci kolejowej.

Vectron jest idealną lokomotywą dla naszych operacji transportowych, będąc interoperacyjną pomiędzy portami ARA (Amsterdam, Rotterdam, Antwerpia) i Włochami – wyjaśnił Sven Flore, dyrektor generalny SBB Cargo International.

Nowe lokomotywy korzystają z systemu XLoad, który oferuje lepszą siłę pociągową w porównaniu z poprzednimi lokomotywami czteroosiowymi. System XLoad jest odpowiedzią firmy Siemens na system Euro9000 firmy Stadler Rail.

Siemens Mobility

Czytaj też: PKP Cargo kupuje lokomotywy. Tym razem 5 sztuk Vectron MS

Transport transalpejski

Sven Flore podkreślił elastyczność, jaką zapewnią nowe dodatki do floty, zauważając, że „dzięki opcjonalnej funkcji XLoad będzie można poprowadzić dłuższe i cięższe pociągi przez Alpy w pojedynczej trakcji”.

W wielu przypadkach można nawet obejść się bez obowiązkowej lokomotywy prowadzącej. Ponieważ masa pociągów w kombinowanym ruchu towarowym jest ograniczona przez maksymalne dopuszczalne długości pociągów, nie ma potrzeby stosowania bardziej kosztownej lokomotywy sześcioosiowej – stwierdził.

Pakiet wyposażenia XLoad oferuje lepsze parametry trakcyjne oraz zwiększone obciążenia przyczep i jest przeznaczony do współpracy z maksymalną prędkością roboczą Vectrona wynoszącą 160 kilometrów na godzinę. Pozwoli on również SBB Cargo na zastąpienie dwóch lokomotyw czteroosiowych jedną nową lokomotywą na niektórych trasach.

Flota Vectronów Siemensa przejechała dotychczas ponad 585 milionów kilometrów i jest obecnie dopuszczona do eksploatacji w Austrii, Belgii, Bułgarii, Chorwacji, Czechach, Danii, Finlandii, Niemczech, Węgrzech, Włoszech, Holandii, Norwegii, Polsce, Rumunii, Serbii, Słowacji, Słowenii, Szwecji i Szwajcarii. Dostawa nowych lokomotyw Vectron dla SBB Cargo planowana jest na 2024 rok.

Czytaj też: PKP SA zbuduje lub zmodernizuje blisko 200 dworców

Siemens Mobility rozbuduje egipską kolej. Kontrakt wynosi 8,1 mld euro

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Back to top button