Drogowy

FM Logistic odbiera 100 nowych naczep i zwiększa obecność w Europie Centralnej

Operator FM Logistic odebrał 100 nowych naczep. Z uwagi na względy geopolityczne realizacja zamówienia znacznie się przedłużyła. 

FM Logistic zwiększa obecność w Europie Centralnej

Operator FM Logistic zwiększa swoją obecność w regionie. Firma zakupiła i odebrała 100 nowych naczep od Schmitz Cargobull i Kogel, które zostaną następnie wydzierżawione podwykonawcom. Według planów operatora naczepy będą wykorzystywane zarówno do przewozów krajowych, jak i międzynarodowych. Jak wskazano w komunikacie prasowym, unowocześniona flota zapewni optymalizację kosztów eksploatacyjnych i lepszy serwis dla klientów.

Zobacz także: Umowa handlowa z UE uczyni Indie centrum eksportowym

Dostarczone naczepy charakteryzują się sztywną zabudową. Dodatkowo połowa z nich jest izotermami, połowa natomiast chłodniami jednokomorowymi lub dwukomorowymi. Mają posłużyć przede wszystkim do obsługi klientów z branży spożywczej i farmaceutycznej. Operator świadczy usługi transportu drobnicowego krajowego i międzynarodowego, w ostatnim czasie rozwija również usługi z zakresu ostatniej mili dla logistyki miejskiej.

Jacek Oraczewski, Central Europe Transport Director FM Logistic, wyjaśnia, że partia naczep została zamówiona już rok temu, jednak ze względów geopolitycznych ich odbiór możliwy był dopiero w ostatnich tygodniach.

Zobacz także: Czy socjal zwalcza biedę? Badania przemówiły

Mechanizm podwójnej podłogi w naczepach

Operator podaje, że 70% taboru zostało wyposażone w mechanizm podwójnej podłogi, tzw. „DOPPELSTOCK”. Szacuje się, że rozwiązanie to może nawet dwukrotnie zwiększyć pojemność naczepy, redukując w ten sposób koszty transportu. Tego typu naczepy mają być przeznaczone do obsługi połączeń krajowych, zwłaszcza w połączeniach liniowych. We wszystkich chłodniach zainstalowano dodatkowo system instalacji solarnej, który służy do ładowania akumulatora rozruchowego podtrzymującego pracę wszelkich systemów elektronicznych, telematycznych, w tym GPS. Według producenta to skuteczny sposób na zapobieganie całkowitemu rozładowaniu lub szybszemu uszkodzeniu akumulatora.

Andrzej Wacyk Central Europe Transport Administration and Support Director, FM Logistic podaje, że obecnie firma w Europie Centralnej liczy ok. 2500 tysiąca pojazdów, z czego ok. 400 stanowią naczepy własne wydzierżawiane przewoźnikom. Według strategicznego planu rozwoju przedsiębiorstwa na najbliższe lata, udział naczep własnych w taborze FM Logistic ma wzrosnąć do 40%.

Roatel zwiększa swoją obecność w Niemczech. Nowy obiekt przy A9

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button