Lotniczy

Lilium rozwija podniebne taksówki. Zakończono testy przejścia między operacjami pionowymi i poziomymi

Niemiecki start-up Limium rozwija własne podniebne taksówki. Zgodnie z informacjami przekazanymi przez producenta, samolot Phoenix 2 eVTOL pozytywnie przeszedł testy pełnego przejścia między operacjami pionowymi i poziomymi, co ma być przełomem w branży. 

Podniebne taksówki – Lilium zbiera zamówienia na nowe modele

Firma Lilium rozpoczęła loty nową taksówką powietrzną. Start-up planuje wprowadzić model do produkcji już w 2024 roku.

Niemieckie przedsiębiorstwo powstałe w 2015 roku twierdzi, że podczas testów samolotu Phoenix 2 eVTOL 23 września w Hiszpanii dokonano pierwszego pełnego przejścia między operacjami pionowymi i poziomymi, co miało zostać zarejestrowane. Przejście miało nastąpić podczas lotu z prędkością 190 km/h.

Zobacz także: FAA wydaje zgodę na świadczenie usług przez Joby Aviation. Przełom w sprawie powietrznych taksówek?

W planach jest oficjalna demonstracja technologii, a następnie przygotowania do rozpoczęcia budowy pierwszego siedmioosobowego samolotu w przyszłym roku. Firma utrzymuje, że całkowicie elektryczny sześcioosobowy samolot Lilium Jet na jednym ładowaniu mógłby pokonać odległość 175 km przy maksymalnej masie startowej wynoszącej 3 175 kg.

Zobacz także: Średnie firmy w Polsce są znacznie mniej innowacyjne od europejskich odpowiedników

Dekarbonizacja europejskiej branży lotniczej

Niemieckie przedsiębiorstwo już zbiera zamówienia na testowane taksówki. Klaus Roewe, nowy dyrektor generalny Lilium, podaje, że dotychczas złożono zamówienia na 483 samoloty. Do końca września 2022 roku start-up złożył 69 zgłoszeń patentowych. Dotychczas 42 z nich zostały upublicznione przez Europejski Urząd Patentowy. Firma stara się uzyskać patenty również w Stanach Zjednoczonych oraz w Chińskiej Republice Ludowej. W planach są kolejne testy w Niemczech, Stanach Zjednoczonych i Brazylii.

Zamówienie na 12. taksówek złożył operator prywatnych odrzutowców w Europie GlobeAir. Firma oferuje loty czarterowe na żądanie na ponad 900 lotniskach. Nowa flota ma pozwolić na obsługę klientów na Riwierze Francuskiej i we Włoszech.

Lilium stwierdziło, że nadal współpracuje z Europejską Agencją Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA). Współpraca ma wyznaczać nowe standardy dla podobnych urządzeń. W perspektywie długoterminowej Lilium chce odgrywać ważną rolę w dekarbonizacji przemysłu lotniczego w Europie. Trwają prace nad zwiększeniem wydajności przy zerowej emisji operacyjnej.

Boeing inwestuje 450 mln dolarów w latające taksówki WISK

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button