DPD wdraża strategię Direct to Consumer i rozpoczyna współpracę z Plug and Play

DPD podejmuje współpracę z otwartą platformą, która zrzesza start-upy. Celem jest opracowanie strategii dla logistyki, ze szczególnym uwzględnieniem dostaw ostatniej mili. Innowacje dla branży logistycznej mają zwiększyć efektywność poszczególnych procesów, w tym dostaw.
DPD rozpoczyna współpracę z Plug and Play
DPD rozpoczyna współpracę z Plug and Play, platformą oferującą innowacyjne rozwiązania biznesowe. Poprzez partnerstwo DPDgroup chce stać się międzynarodowym punktem odniesienia w zakresie zrównoważonych dostaw i wiodącym czynnikiem przyspieszającym e-commerce. W tym celu ulepszane będą szczególnie metody dostaw ostatniej mili.
Jak wskazano w komunikacie prasowym, innowacje mają pozwolić na rozwijanie kluczowych obszarów branży logistycznej. Mowa przede wszystkim o algorytmach optymalizacji tras, alternatywnych źródła energii dla flot dostawczych czy urządzeń wspierających pracowników magazynowych. DPDgroup chce dzięki nim uzyskać przewagę konkurencyjną.
Zobacz także: Punkty DPD Pickup znajdą się na stacjach paliw Shell
Innowacje dla branży logistycznej – DPDgroup inwestuje w strategię Direct to Consumer
Strategia Direct to Consumer (DtoC) została opracowana z międzynarodową platformą innowacji Plug and Play. Jej zadaniem będzie połączenie DPD z zespołami ds. innowacji. Głównym zadaniem platformy jest łączenie startupów, korporacji, firm venture capital, uniwersytetów i agencji rządowych. Organizacje szukają punktów wspólnych, które następnie będą rozwijane na zasadzie okresowego strategicznego partnerstwa.
Martin Calmels, dyrektor ds. usług e-konsumenckich w DPDgroup mówi, że obecnie priorytetem jest ciągłe wdrażanie bardziej zrównoważonych, przyjaznych dla użytkownika i elastycznych rozwiązań logistycznych.
Zobacz także: Deglobalizacja szansą dla Polski! Możemy stać się produkcyjnym hubem Europy
DPD chce nadążyć za dynamicznym rozwojem logistyki. Od września tego roku przez co najmniej rok, Plug and Play wprowadzi GeoPost/DPDgroup do startupów, które będą pracować nad kluczowymi wyzwaniami w zakresie innowacji, aby zapewnić wyższy standard obsługi klientów. W efekcie firma kurierska ma podnieść jakość oraz efektywność procesów logistycznych. Nacisk będzie położony szczególnie na dostawy ostatniej mili, a więc najdroższy etap dostawy do konsumenta (Więcej: „Ostatnia mila dla e-commerce” – raport PITD już do pobrania).
Jeden komentarz