E-commerce

„Ostatnia mila dla e-commerce” – raport PITD już do pobrania

Polski Instytut Transportu Drogowego wraz z OTIMO i Last Mile Experts opublikował raport „Ostatnia mila dla e-commerce”. Publikacja odpowiada na wiele pytań dotyczących problemów i wyzwań końcowego procesu dostawy dla e-commerce. Opracowanie odnosi się do dostaw OOH, branży kurierskiej, rosnących problemów z umieszczeniem automatów paczkowych w przestrzeni publicznej, optymalizacji procesów, ekologicznego wymiaru transportu i jego wpływu na globalne ocieplenie.

Ostatnia mila dla e-commerce generuje ponad 50% wszystkich kosztów

Europejski rynek e-commerce rozwija się najszybciej, a Polska z dwucyfrowymi wzrostami plasuje się na pierwszym miejscu. Biorąc pod uwagę ciągły dynamiczny rozwój tego rynku, rośnie zapotrzebowanie na przewoźników, magazyny i centra logistyczne. Wszystkie wymienione potrzeby wpływają na rozwój logistyki ostatniej mili, czyli końcowy proces dostawy zamówienia w sklepie internetowym. Ten końcowy etap okazuje się najbardziej istotny, kosztowny i skomplikowany w całym procesie logistycznym. Wynika to m.in. z uwarunkowań prowadzenia działalności logistycznej w centrach miast, czy rosnącej roli rynku e-commerce. Z szacunków angielskiego instytutu badawczego Transport Intelligence wynika, że w 2021 roku aż 53% kosztów logistycznych po stronie sprzedawców było generowanych właśnie na ostatniej mili, pozostałe 47% dotyczyło innych etapów realizacji zamówień.

Dostawy OOH (ang. Out of home)

Aby sprostać wyzwaniom związanym z gwałtownie rosnącym wolumenem B2C niezbędny jest elastyczny model obsługi przesyłek na etapie ostatniej mili. Jednym z najbardziej skutecznych rozwiązań w tym obszarze jest dostawa poza miejscem zamieszkania odbiorcy, tzw. OOH (out of home). Według analiz przeprowadzonych przez Last Mile Experts, w 2021 roku na rynku europejskim liczba punktów OOH wzrosła o około 35%. Dlaczego konsumenci są coraz bardziej skłonni do zamawiania dostaw OOH i czy ten trend będzie się utrzymywać na polskim rynku?

Optymalizacja – potencjał który dopiero odkrywamy

Z badań przeprowadzonych przez Polski Instytut Transportu Drogowego wynika, że optymalizacja procesów jest dziś priorytetem dla branży. Kraje azjatyckie wyznaczają trendy w obszarze optymalizacji na ostatniej mili, a polscy przedsiębiorcy starają się wdrażać najlepsze z nich u siebie. Co dziś dla klientów stanowi kluczowy element, który decyduje o inwestycji w rozwiązanie do optymalizacji?

Zielona ostatnia mila

Elektryczne samochody to jeden z najpopularniejszych elementów zielonej ostatniej mili. Oprócz środków transportu na ekologie w e-commerce składa się wiele innych czynników, jak np. ekologiczne opakowania. Wdrożenie ekologicznych instrumentów ostatniej mili, może znacznie zwiększyć szanse na jak najszybsze osiągnięcie najbardziej ambitnych celów w zakresie dekarbonizacji. Czy znajdzie się  w centrum modeli biznesowych firm e-commerce oraz operatorów logistycznych?

Na te i szereg innych pytań znajdziecie Państwo odpowiedzi w raporcie: „Ostatnia mila dla e-commerce”, który można BEZPŁATNIE pobrać ze strony:

Publikacje i projekty

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button