Transport

DPD rozwija logistykę rowerową w polskich miastach

Zielona logistyka ma być przyszłością logistyki w miastach. Poprzez restrykcyjne przepisy dotyczące emisji firmy starają się dostosować flotę do zmieniających się warunków. Jednym z trendów, który zyskuje na znaczeniu, jest wdrażanie w miastach rowerów cargo, co nie tylko obniża koszty, ale także zmniejsza emisje. DPD rozwija logistykę rowerową od 2020 roku, zwiększając flotę w kolejnych polskich miastach. 

Zielona flota DPD w Polsce coraz liczniejsza

Firma kurierska chce, aby do końca roku po Warszawie jeździło 50 pojazdów elektrycznych DPD Polska, które zwiększą efektywność operacji logistycznych w warunkach miejskich. Wtedy całkowita flota e-busów kurierskich osiągnie liczbę 300 pojazdów. DPD podaje, że zielona flota pozwala na dostarczanie ponad 400 tys. paczek miesięcznie.

Zobacz także: DPD wdraża strategię Direct to Consumer i rozpoczyna współpracę z Plug and Play

DPD rozwija logistykę rowerową od 2020 roku

DPD sukcesywnie wdraża logistykę rowerową od 2020 roku. Od dwóch lat flota rowerów cargo działająca przy DPD Pickup Oddziałach Miejskich stale się powiększa. Według szacunków od początku rozwijania tego rozwiązania doręczono już 360 tys. paczek. Jest to jedna z najszybciej realizowanych strategii w obrębie przedsiębiorstwa.

Zobacz także: Czy Elon Musk wspiera Ukrainę? Sprawa jest skomplikowana

Obecnie 35 rowerów dostarcza paczki w największych polskich miastach: Warszawie, Krakowie, Wrocławiu, Łodzi, Poznaniu, Gdańsku, Szczecinie, Gdyni, Częstochowie, Toruniu, Olsztynie, Kaliszu i Sopocie. Według zapowiedzi, do końca tego roku dołączą również cztery inne miasta. Wtedy flota rowerów cargo będzie liczyć 50 jednośladów, a w kolejnych latach ma znacznie wzrosnąć.

Grupa DPD nawiązała także współpracę z otwartą platformą innowacji Plug and Play. Łączy ona korporacje oraz start-upy opracowujące technologie usprawniające procesy logistyczne w warunkach rzeczywistych. DPD chce przede wszystkim obniżyć koszty i usprawnić sam proces dostaw ostatniej mili. Strategia Direct to Consumer (DtoC) ma pozwolić na uzyskanie przewagi konkurencyjnej względem innych firm. Martin Calmels, dyrektor ds. usług e-konsumenckich w DPDgroup mówi, że obecnie priorytetem jest ciągłe wdrażanie bardziej zrównoważonych, przyjaznych dla użytkownika i elastycznych rozwiązań logistycznych.

Punkty DPD Pickup znajdą się na stacjach paliw Shell

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button