Stany Zjednoczone będą finansować powstawanie infrastruktury do ładowania elektryków głównie na poziomie stanowym. Departament Transportu USA zatwierdził ważne plany.
Departament Transportu USA z ważną decyzją
Departament Transportu USA zatwierdził plany dotyczące stacji ładowania pojazdów elektrycznych dla wszystkich 50 stanów. Odgórne przepisy mają wpłynąć na rozwój infrastruktury ładowania, która będzie istotna w procesie dekarbonizacji transportu.
Nowy projekt obejmuje finansowanie w wysokości 5 miliardów dolarów na pomoc stanom w instalowaniu ładowarek do pojazdów elektrycznych wzdłuż autostrad międzystanowych w ciągu pięciu lat. Inicjatywa ma objąć swoim zasięgiem 120 700 km dróg. Dotychczas USA udostępniały budżet w wysokości 1,5 miliarda dolarów na pomoc w budowie ładowarek do pojazdów elektrycznych.
Amerykański sekretarz ds. transportu Pete Buttigieg jeszcze na początku tego roku mówił o planowanych zmianach, które objęły zasięgiem 50 stanów:
Nie będziemy dyktować stanom, jak to zrobić, ale musimy upewnić się, że spełniają one podstawowe standardy.
Zobacz także: Nowy sojusz w branży. Celem utworzenie europejskiego lidera na rynku transportu ciężkiego
Inwestycje w amerykańską infrastrukturę ładowania elektryków
USDOT stoi na stanowisku, że poszczególne stany powinny finansować szczególnie szybkie ładowarki DC. Co więcej, stacje powinny być wyposażone w co najmniej cztery porty ładowania, które będą zdolne do ładowania czterech pojazdów elektrycznych i instalować infrastrukturę ładowania EV co 80 km wzdłuż autostrad stanowych. Zgodnie z zapowiedziami, fundusze federalne pokryją 80% kosztów ładowania pojazdów elektrycznych.
Zobacz także: Praca zdalna w USA głównym winowajcą znacznego wzrostu cen mieszkań
Do 2030 roku Stany Zjednoczone chcą, aby 50% sprzedawanych nowych samochodów było elektrykami lub hybrydami typu plug-in. W planach jest również utworzenie do tego czasu 500 000 nowych stacji ładowania pojazdów elektrycznych. Niemniej jednak prezydent Joe Biden nie zaaprobował wycofania ze sprzedaży pojazdów spalinowych na wzór UE (Więcej: Parlament Europejski podjął decyzję. Od kiedy sprzedaż aut spalinowych zostanie zakazana w UE?). Największe zmiany obejmą Kalifornię. Stan ten podejmuje zdecydowane działania mające na celu przyspieszenie transformacji motoryzacyjnej. Zgodnie z oczekiwaniami Kalifornia pozwoli producentom samochodów sprzedawać do 20% modeli z 2035 roku jako hybrydy typu plug-in.
Znajdziesz nas w Google NewsW USA powstaje „korytarz czystego frachtu”. W projekt zaangażowani są liderzy branży logistycznej