DrogowyTransport

Departament Transportu USA zatwierdził plany rozwoju infrastruktury ładowania elektryków

Stany Zjednoczone będą finansować powstawanie infrastruktury do ładowania elektryków głównie na poziomie stanowym. Departament Transportu USA zatwierdził ważne plany. 

Departament Transportu USA z ważną decyzją

Departament Transportu USA zatwierdził plany dotyczące stacji ładowania pojazdów elektrycznych dla wszystkich 50 stanów. Odgórne przepisy mają wpłynąć na rozwój infrastruktury ładowania, która będzie istotna w procesie dekarbonizacji transportu.

Nowy projekt obejmuje finansowanie w wysokości 5 miliardów dolarów na pomoc stanom w instalowaniu ładowarek do pojazdów elektrycznych wzdłuż autostrad międzystanowych w ciągu pięciu lat. Inicjatywa ma objąć swoim zasięgiem 120 700 km dróg. Dotychczas USA udostępniały budżet w wysokości 1,5 miliarda dolarów na pomoc w budowie ładowarek do pojazdów elektrycznych.

Amerykański sekretarz ds. transportu Pete Buttigieg jeszcze na początku tego roku mówił o planowanych zmianach, które objęły zasięgiem 50 stanów:

Nie będziemy dyktować stanom, jak to zrobić, ale musimy upewnić się, że spełniają one podstawowe standardy.

 Zobacz także: Nowy sojusz w branży. Celem utworzenie europejskiego lidera na rynku transportu ciężkiego

Inwestycje w amerykańską infrastrukturę ładowania elektryków

USDOT stoi na stanowisku, że poszczególne stany powinny finansować szczególnie szybkie ładowarki DC. Co więcej, stacje powinny być wyposażone w co najmniej cztery porty ładowania, które będą zdolne do ładowania czterech pojazdów elektrycznych i instalować infrastrukturę ładowania EV co 80 km wzdłuż autostrad stanowych. Zgodnie z zapowiedziami, fundusze federalne pokryją 80% kosztów ładowania pojazdów elektrycznych.

Zobacz także: Praca zdalna w USA głównym winowajcą znacznego wzrostu cen mieszkań

Do 2030 roku Stany Zjednoczone chcą, aby 50% sprzedawanych nowych samochodów było elektrykami lub hybrydami typu plug-in. W planach jest również utworzenie do tego czasu 500 000 nowych stacji ładowania pojazdów elektrycznych. Niemniej jednak prezydent Joe Biden nie zaaprobował wycofania ze sprzedaży pojazdów spalinowych na wzór UE (Więcej: Parlament Europejski podjął decyzję. Od kiedy sprzedaż aut spalinowych zostanie zakazana w UE?). Największe zmiany obejmą Kalifornię. Stan ten podejmuje zdecydowane działania mające na celu przyspieszenie transformacji motoryzacyjnej. Zgodnie z oczekiwaniami Kalifornia pozwoli producentom samochodów sprzedawać do 20% modeli z 2035 roku jako hybrydy typu plug-in.

W USA powstaje „korytarz czystego frachtu”. W projekt zaangażowani są liderzy branży logistycznej

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button