Wodór w transporcie ciężarowym ma potencjał wykorzystania

Naukowcy z Uniwersytetu Nauk Stosowanych w Kempten na zlecenie Dachser przeprowadzili badania nad wykorzystaniem wodoru jako neutralnego pod względem emisji CO2 nośnika energii. Wyniki testów wskazują, że choć pozyskiwanie tego czystego i zrównoważonego paliwa wiąże się z wieloma wyzwaniami, to eksperci pokładają w nim duże nadzieje pod względem dekarbonizacji transportu drogowego. Wodór w transporcie ciężarowym jest perspektywiczny.
Dachser zlecił Uniwersytetowi Nauk Stosowanych w Kempten przeprowadzenie badania „Infrastruktura i logistyka H2” (H2 Infrastructure and Logistics). Celem było zbadanie dostępności wodoru, jak również znanych obecnie procesów produkcyjnych i możliwości tankowania w kontekście wykorzystania ciężarówek z ogniwami paliwowymi w okresie od 2025 do 2030 r. w sieci transportu drogowego DACHSER European Logistics.
Odpowiednie miejsca dla ciężarówek wodorowych
Wodór w transporcie ciężarowym: Obiecujący nośnik energii
Ponad 40 oddziałów Dachser jest zlokalizowanych w zasięgu europejskiej sieci infrastruktury wodorowej – to bardzo dobra pozycja wyjściowa do tankowania ciężarówek napędzanych wodorowymi ogniwami paliwowymi. Wybierając placówki w Magdeburgu i Hamburgu, Dachser rozpoczyna tam erę wodoru. Pierwsze ciężarówki z takim napędem pojawią się we flocie już w 2023 r. Celem jest ścisłe wspieranie rozwoju tej pionierskiej technologii zeroemisyjnej i napędzanie innowacji w tym obszarze wraz z partnerami biznesowymi – podsumowuje Andre Kranke, Head of Corporate Research & Development i Project Manager DACHSER Climate Protection.
Dachser będzie testował pierwsze ciężarówki wodorowe w niemieckich miastach
Jeden komentarz