FM Logistic
Info z rynkuTransport

Girteka zmienia logo oraz skłania się ku Odpowiedzialnej Logistyce. Co to oznacza dla branży?

Litewski gigant transportowy Girteka Logistics przechodzi sporą transformację wizerunkową. Girteka zmienia jednak nie tylko logo, ale również politykę prowadzenia firmy. Według najnowszego planu biznesowego nacisk będzie położony na rozwijanie zasad Odpowiedzialnej Logistyki, która skupia się przede wszystkim na większym zaangażowaniu w kwestie ochrony klimatu. 

Girteka zmienia logo. To jednak nie koniec zmian

Girteka informuje o zwróceniu się ku Odpowiedzialnej Logistyce. Nowe logo ma symbolizować niezawodność i rozwój:

Girteka dąży do tego, aby stać się firmą znaną z Odpowiedzialnej Logistyki i wdrożyła jej zasady do swojego modelu biznesowego: najnowocześniejsze technologie w swoich ciężarówkach, koncentracja na wydajności, jakości i cyfryzacji. Firma jest gotowa rozszerzyć to pojęcie na zobowiązania środowiskowe, społeczne i dotyczące dobrostanu pracowników.

Tożsamość wizualna ma być symbolem zachodzących zmian w strukturze przedsiębiorstwa. Wdrożono nowe zasady dotyczące polityki prowadzenia firmy. Nowymi priorytetami mają być: koncentracja na wydajności, jakości i cyfryzacji. Zapowiedziano również rozszerzenie przyrzeczeń środowiskowych i większą dbałość o neutralność klimatyczną. To pierwsza tak znacząca zmiana wizerunkowa Girteka Logistics od ponad 25 lat. Porzucono charakterystyczne czerwono-szare logo na rzecz kompozycji niebiesko-zielonej.

Edvardas Liachovičius, CEO Girteka Holding, tak powiedział o zmianach:

Nowe logo, stworzone przez Smart by Design, wprowadza duży krok naprzód w ewolucji marki i pokazuje zaangażowanie firmy w odpowiedzialną logistykę. Zaangażowanie komunikuje się za pomocą przekształconej kolorystyki.

Zobacz także: Girteka dokonuje zmian dotyczących obsługi rynku wschodniego

Działalność na europejskim i skandynawskim rynku transportowym

Girteka Logistics jest obecnie jedną z największych europejskich firm transportowych dysponujących własną flotą. Zgodnie z szacunkami przedstawionymi przez firmę, rocznie transportowanych jest ponad 960 000 pełnych ładunków.

W komunikacie prasowym podano, że nowo logo ma nawiązywać do nowych celów biznesowych przedsiębiorstwa. Zielony kolor symbolizuje wzrost, ekspansję i oznacza koncentrację firmy na zrównoważonych rozwiązaniach. Szarość jest odpowiednikiem doświadczenia, zaufania i rzetelności.

Zobacz także: Transformacja cyfrowa – więcej niż technologia?

Od marca Girteka intensyfikuje swoje działania na rynku europejskim. Po zmianach dotyczących działalności na rynkach wschodnich coraz większy nacisk kładziony jest na rynek skandynawski.

Girteka otwiera w Polsce największą bazę transportową w swojej historii

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Back to top button