FM Logistic
MorskiTransport

Port w Wirginii pogłębi kanał, aby obsłużyć ultraduże kontenerowce

Port w Wirginii wdroży projekt pogłębiania, aby obsłużyć dwukierunkowy ruch ultradużych kontenerowców. Dzięki ścisłej współpracy z Korpusem Armii projekt zostanie ukończony w 2024 r.

Port w Wirginii pogłębi kanał w Norfolk

Port w Wirginii i Korpus Inżynierów Armii Stanów Zjednoczonych podpisały umowę, zobowiązującą rząd federalny do rozpoczęcia inwestycji finansowych w prace budowlane mające na celu poszerzenie i pogłębienie kanałów żeglugi handlowej oraz Portu Norfolk. W obecności grupy urzędników federalnych i stanowych prezes zarządu portu w Wirginii Stephen A. Edwards oraz płk Brian P. Hallberg, dowódca okręgu Norfolk Korpusu Inżynierów Armii USA, podpisali umowę partnerską w sprawie projektu. Dokument ten formalnie zobowiązuje port i Korpus Armii do współpracy przy realizacji projektu poszerzenia i pogłębienia terminalu w Norfolk. Ponadto pozwala on Korpusowi Armii na wykorzystanie funduszy federalnych w celu udzielenia pierwszego zamówienia na roboty budowlane w ramach projektu.

Nie można przecenić znaczenia tego momentu w ewolucji Portu w Wirginii. To nowoczesny port XXI wieku, a kiedy połączy się nasze zasoby i możliwości lądowe z najgłębszymi i najszerszymi kanałami oraz najbezpieczniejszym portem na całym wschodnim wybrzeżu USA, otrzymamy przepis na sukces w nadchodzących dziesięcioleciach – powiedział Edwards.

Port of Virginia

W ceremonii podpisania umowy udział wzięli: senator Mark Warner (D-VA), Shalanda D. Young, dyrektor Biura Zarządzania i Budżetu USA, parlamentarzyści Elaine Luria (D-VA) i Bobby Scott (D-VA), Jamie A. Pinkham, asystent sekretarza armii ds. robót cywilnych, sekretarz transportu Wirginii W. Shepphard „Shep” Miller III, senator Louise Lucas i del. Robert Bloxom Jr.

Nie byłoby nas tu dzisiaj, gdyby nie wytrwałość naszych wybranych przywódców na szczeblu federalnym i stanowym, biura Korpusu Inżynierów Armii Stanów Zjednoczonych w Norfolk oraz Stowarzyszenia Morskiego Wirginii. Wszyscy odegrali kluczową rolę w tym projekcie i należy im podziękować za wsparcie i wysiłki. Legislatura Wirginii sfinansowała z góry cały koszt projektu, przy założeniu, że rząd federalny podzieli się połową kosztów. Dziś witamy przedstawicieli rządu federalnego, którzy przybyli tu, aby sfinalizować to zobowiązanie – dodał Edwards.

Czytaj też: Tor wodny Świnoujście – Szczecin pogłębiony do 12,5 metra

Piasek zostanie wykorzystany na pobliskich plażach

Komercyjne kanały żeglugowe prowadzące z Oceanu Atlantyckiego do portu zostaną pogłębione do co najmniej 55 stóp i poszerzone na tyle, aby mogły bezpiecznie obsługiwać dwukierunkowy ruch bardzo dużych kontenerowców. Dzięki tym rozwiązaniom port wyprzedza swoich kolegów ze Wschodniego Wybrzeża i znajduje się w wyjątkowej sytuacji, aby przyciągnąć więcej ładunków i zwiększyć wydajność swoich terminali. Edwards powiedział, że największe statki pływające po morzu będą mogły bezpiecznie pływać do i z portu w pełni załadowane kontenerami. Ponadto szersze kanały i dwukierunkowy ruch statków oznaczają większe wykorzystanie miejsc postojowych dla statków w porcie.

Korzyści płynące z tego projektu nie mają sobie równych na całym wschodnim wybrzeżu USA – stwierdził Edwards.

Ostatnia rata inwestycji federalnej, 72 mln dolarów, została zawarta w ustawie Infrastructure Investment and Jobs Act, znanej również jako Bipartisan Infrastructure Law. Rząd federalny i port w Wirginii uzgodniły podział kosztów projektu po połowie już na samym początku w 2015 r., kiedy to Army Corps rozpoczął ocenę wartości ekonomicznej głębszego i szerszego portu Norfolk i kanału żeglugi handlowej. Prace pogłębiarskie rozpoczęły się w grudniu 2019 r., prawie dwa i pół roku przed terminem.

Cieszę się, że po wielu latach współpracy z moimi kolegami ten projekt wreszcie dojdzie do skutku. Będzie to także gospodarcze dobrodziejstwo dla Hampton Roads i reszty Wirginii – powiedział Bobby Scott.

Chociaż projekt przyczyni się do zwiększenia wolumenu ładunków w porcie, prace pogłębiarskie przyniosą ważny i użyteczny produkt uboczny: materiał z pogłębiania, który przyda się na regionalnych plażach.

Czytaj też: Rozpoczyna się drążenie tunelu w Świnoujściu

Pierwszy statek z ukraińską rudą opuścił port w Świnoujściu

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Back to top button