FM Logistic
DrogowyTransport

Girteka dokonuje zmian dotyczących obsługi rynku wschodniego

Jeden z największych europejskich przewoźników, Girteka podjął decyzję o zaprowadzeniu zmian związanych z obsługą rynku wschodniego. 

Girteka oddziela swoją działalność w Europie Wschodniej

Według oficjalnych zapowiedzi Girteka planuje skupić się na obsłudze rynku europejskiego i skandynawskiego, ograniczając tym samym działalność na Wschodzie. Część biznesu wschodniego ma zostać oddzielona od Girteki. Niezależny przewoźnik ma skoncentrować się głównie na transporcie ładunków pomiędzy krajami azjatyckimi (Chiny, Kazachstan) a Europą. To pierwszy komunikat od początku wojny. Girteka powstrzymywała się z zabraniem stanowiska głównie ze względu na pracowników ze Wschodu oraz działalność w Rosji. Wydzielenie biznesu stanowi znaczący krok w modyfikacji strategii biznesowej europejskiego przewoźnika.

Litewski gigant transportu drogowego ogłosił również, że bierze udział w transporcie humanitarnym, dostarczając dary na granicę. W Poznaniu udostępniono pomieszczenia do sortowania i przechowywania darów.

Zobacz także: Girteka otwiera w Polsce największą bazę transportową w swojej historii

Gigant transportowy skupi się na obsłudze rynku europejskiego i skandynawskiego

Po wybuchu wojny zawieszono wszystkie inwestycje w Rosji. Zrezygnowano również ze świadczenia usług firmom objętym sankcjami gospodarczymi. Girteka to jedna z firm, które znacząco zwiększyły skalę swojej działalności od początku XXI wieku. Przedsiębiorstwo przewozi rocznie ponad 960 000 pełnych ładunków. Firma rozrosła się z 600 ciężarówek w 2010 roku do ponad 9000 ciężarówek obecnie przewożących ładunki w Europie i Skandynawii. Girteka Logistics zatrudnia ponad 20 000 pracowników. Znaczna część kierowców pochodzi ze Wschodu, szczególnie z Ukrainy i Białorusi.

Zobacz także: Stany Zjednoczone uwalniają strategiczne rezerwy ropy! Na rynek trafi 180 mln baryłek

Girteka zarządza największą własną flotą ciężarówek w Europie. Zmiana orientacji rynkowej z pewnością odbije się na strukturze przychodów. Według oficjalnych danych w 2021 roku główna działalność firmy, którą jest przewóz ładunków całopojazdowych w UE i Skandynawii, zapewniła przedsiębiorstwu 80% przychodów. Tym samym Girteka może pochwalić się statusem jednej z największych europejskich firm logistycznych. Litewski gigant transportowy zmaga się obecnie z niedoborem kierowców. Część Ukraińców odeszła z firmy, by bronić kraju.

Solaris wiedzie prym na rynku autobusów bezemisyjnych w Europie

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Back to top button