E-commerce

Dostawca usług logistycznych Direct Link rozpoczyna działalność w Turcji

Nordycki dostawca usług logistycznych Direct Link ogłosił rozpoczęcie działalności w Turcji. Właścicielem firmy jest PostNord, szwedzki i duński narodowy koncern pocztowy. Firma działa już na całym świecie, ale teraz będzie również prowadzić działalność z udziałem lokalnego personelu.

Dostawca usług logistycznych Direct Link wchodzi na turecki rynek

Nordycki dostawca usług logistycznych Direct Link specjalizuje się w rozwiązaniach dostawczych dostosowanych do potrzeb klienta i dystrybuuje produkty na całym świecie. Firma prowadzi działalność i zatrudnia pracowników lokalnych w Szwecji, Niemczech, Wielkiej Brytanii, Polsce, Brazylii, Stanach Zjednoczonych, Hongkongu, Singapurze i Chinach. W marcu firma rozpoczęła działalność w Holandii, a obecnie robi to samo w Turcji.

Według firmy, turecki rynek e-commerce ma duży potencjał. Według badań, kraj ten jest 18. największym rynkiem dla handlu elektronicznego z przychodami w wysokości 14,7 mld euro w 2021 roku. Stanowi to wzrost o 38% w porównaniu z rokiem poprzednim. W 2021 r. 40 proc. mieszkańców Turcji kupiło przynajmniej jeden produkt online. Direct Link przewiduje, że do 2025 r. liczba konsumentów internetowych w kraju wzrośnie do 58 mln.

W ciągu ostatnich pięciu lat rynek krajowy w Turcji przeżywał rozkwit, jednak rynek transgraniczny wciąż znajduje się w początkowej fazie rozwoju – mówi Yigit Cevik, Menedżer ds. Rozwoju Direct Link w Turcji.

Czytaj też: Platforma wysyłkowa Shippo wchodzi na irlandzki rynek

Potencjał tureckiego rynku

W 2020 r. 10 proc. tureckich konsumentów internetowych będzie dokonywać zakupów transgranicznych. Dzięki swojemu globalnemu rozwiązaniu dostawca usług logistycznych Direct Link spodziewa się, że również ten odsetek będzie rósł. Lokalni sprzedawcy będą mogli realizować wysyłki międzynarodowe, korzystając z sieci dostawcy usług logistycznych. Jednocześnie inni sprzedawcy z Europy mogą korzystać z możliwości wysyłkowych i wysyłać swoje paczki do tureckich konsumentów.

Turcja ma potencjał, by stać się strategicznym krajem zaopatrzenia dla europejskich sprzedawców, co może mieć drastyczny wpływ na status quo. Jako Direct Link stalibyśmy się pierwszym graczem na rynku tureckim, który zajmuje się komercyjną obsługą pocztową – tłumaczy Cevik.

Direct Link jest firmą, która chce i ciężko pracuje nad transformacją i rozwojem. Jest to największe wyzwanie dla prawie wszystkich organizacji w dzisiejszych czasach. Mamy jednak kilka poważnych atutów. Naszą dewizę „ludzie są na pierwszym miejscu”, którą można naprawdę poczuć w organizacji, a do tego dochodzą silnie zakorzenione wartości PostNord oraz elastyczność Direct Link. To nasz klucz do sukcesu – dodaje.

Czytaj też: E-commerce przyczyniają się do zmniejszania liczby miejsc pracy

Panattoni wchodzi na rynek węgierski i rozpoczyna ekspansję

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Back to top button