Kontenerowiec Ever Forward uwolniony po ponad miesiącu spędzonym na mieliźnie w Zatoce Chesapeake, w pobliżu portu Baltimore. Ever Forward o pojemności 12 000 TEU utknął na mieliźnie poza kanałem Craighill po opuszczeniu Baltimore wieczorem 13 marca. Według danych amerykańskiej straży przybrzeżnej statek zarejestrowany w Hongkongu przewoził 4964 kontenery z drobnicą suchą.
Ever Forward uwolniony po miesiącu
Zarejestrowany w Hongkongu kontenerowiec Ever Forward uwolniony około godziny 7 rano w niedzielę po tym, jak 13 marca osiadł na mieliźnie podczas podróży z Baltimore do Norfolk w stanie Wirginia. Ratownicy usunęli część z prawie 5 tysięcy kontenerów znajdujących się na pokładzie, aby zmniejszyć siłę działającą na podłoże po kilku nieudanych próbach pogłębienia i odholowania kontenerowca o długości 1 095 stóp. Statek, teraz lżejszy o kilkaset kontenerów, został uwolniony przez zespół pięciu holowników i dwóch barek.
Ever Forward jest teraz holowany do Annapolis w stanie Maryland, gdzie jego kadłub zostanie sprawdzony pod kątem uszkodzeń. Zdemontowane kontenery zostały przetransportowane barką i rozładowane w pierwotnym miejscu załadunku, Seagrit Marine Terminal w Baltimore. Straż przybrzeżna twierdziła, że operacja usuwania kontenerów potrwa około dwóch tygodni, a na ten czas mogą wpłynąć warunki pogodowe i inne zmienne. Na szczęście akcja nie trwała tak długo.
Czytaj też: Kolejne problemy statku Ever Given. Tym razem nie zawinął do Hamburga
Ever Forward osiadł na mieliźnie w marcu
Ever Forward o pojemności 12 000 TEU utknął na mieliźnie poza kanałem Craighill po opuszczeniu Baltimore wieczorem 13 marca. Trwa dochodzenie w sprawie przyczyn tego zdarzenia. Natychmiast po incydencie Evergreen uruchomił swój plan reagowania kryzysowego i wyznaczył ratownika Donjon-Smit do przeprowadzenia podwodnych inspekcji i zaprojektowania planu refloatingu.
Statek nie blokował ruchu statków, nie ma doniesień o rannych, uszkodzeniach statku lub jego ładunku, nie ma też informacji o wycieku paliwa lub zanieczyszczeniu środowiska. Według danych amerykańskiej straży przybrzeżnej statek zarejestrowany w Hongkongu przewoził 4964 kontenery z drobnicą suchą. Straż przybrzeżna poinformowała, że zespół reagowania nadal monitoruje statek pod kątem oznak zanieczyszczenia.
Czytaj też: Wenezuelczycy szukają tankowców do przewozu ropy, licząc na zniesienie sankcji
Znajdziesz nas w Google News
3 Komentarze