E-commerce

Szef Fastenal mocno naciska na rozwój e-commerce

Digital Commerce 360 szacuje, że sprzedaż e-commerce Fastenal wzrosła do 274,3 mln dolarów z około 172,9 mln dolarów w pierwszym kwartale 2022 roku. Duży dystrybutor materiałów przemysłowych coraz bardziej rozwija się cyfrowo, a szef Fastenal mocno naciska na rozwój e-commerce.

Fastenal naciska na rozwój e-commerce

W pierwszym kwartale zakończonym 31 marca, Fastenal – który wlicza do swojej całkowitej cyfrowej sprzedaży również sprzedaż odbywającą się na stronie Fastenal.com, za pośrednictwem EDI i poprzez podłączone do internetu automaty w lokalizacjach klientów oraz programy magazynowe zarządzane przez dostawców – zwiększył całkowitą sprzedaż o 20,3% do 1,704 mld dolarów z 1,417 mld dolarów w pierwszym kwartale 2021 roku. Zysk netto w pierwszym kwartale wyniósł 269,6 mln dolarów w porównaniu z 210,6 mln dolarów w pierwszym kwartale 2021 roku.

Nasz zespół ds. handlu elektronicznego osiągnął kamień milowy. W marcu po raz pierwszy przekroczyliśmy 100 milionów dolarów przychodu – powiedział Dan Florness, szef Fastenal, analitykom podczas niedawnej rozmowy telefonicznej dotyczącej wyników finansowych za pierwszy kwartał.

Dla porównania, sprzedaż e-commerce – w tym transakcje poprzez Fastenal.com, EDI i inne techniczne integracje – wzrosła o 55% rok do roku i stanowiła 16,1% całej sprzedaży w porównaniu do 12,2% całej sprzedaży w pierwszym kwartale 2022 roku. W oparciu o te wskaźniki, Digital Commerce 360 szacuje, że sprzedaż e-commerce dla Fastenal wzrosła do 274,3 mln dolarów z około 172,9 mln dolarów w pierwszym kwartale 2021 roku, a firma mocno naciska na dalszy rozwój e-commerce.

Czytaj też: Dostawca usług logistycznych Direct Link rozpoczyna działalność w Turcji

Rozwój e-commerce to przyszłość firmy

W przypadku wszystkich kanałów cyfrowych, w tym programu FMI firmy Fastenal obejmującego podłączone do Internetu automaty vendingowe i zapasy zarządzane przez sprzedawców, sprzedaż elektroniczna stanowiła 47% sprzedaży, czyli 800,08 mln dolarów, w porównaniu z 39,1%, czyli 552,63 mln w I kwartale 2020 roku.

Nie minęło wiele lat, odkąd zwróciliśmy uwagę na fakt, że handel międzynarodowy stanowi obecnie 10% firmy, ale nadal jest to stosunkowo niewielka część. E-commerce był czymś, w czym próbowaliśmy się odnaleźć, ale tak naprawdę nie było to dla nas czymś oczywistym. Czasy się zmieniły w ciągu ostatniej dekady i teraz obie te firmy są przedsiębiorstwami o wartości 100 milionów dolarów miesięcznie – powiedział Florness analitykom.

Jeśli połączymy naszą technologię FMI z naszym e-commerce, mówimy o naszym cyfrowym śladzie. W tym kwartale osiągnęliśmy 47% sprzedaży, 39,1% rok temu i 34,9% dwa lata temu. Naszym celem jest osiągnięcie 55% udziału w sprzedaży pod koniec roku i nadal wierzymy, że w dłuższej perspektywie może to być nawet 85% sprzedaży, dlatego dostosowujemy nasz łańcuch dostaw do tego rodzaju działalności w przyszłości – dodał szef Fastenal, który naciska na dalszy rozwój e-commerce.

Czytaj też: E-commerce przyczyniają się do zmniejszania liczby miejsc pracy

Platforma wysyłkowa Shippo wchodzi na irlandzki rynek

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button