MorskiTransport

Start-up opracowuje elektryczne statki towarowe z wymienialną baterią

Firma z Nowego Orleanu pracuje nad stworzeniem floty mniejszych, bardziej wydajnych statków z napędem elektrycznym. Nowe elektryczne statki towarowe pomogą obniżyć emisję dwutlenku węgla w branży żeglugowej, odpowiedzialnej za około 3% wszystkich emisji dwutlenku węgla na świecie.

Fleetzero rozwija elektryczne statki towarowe z wymienialną baterią

Zespół absolwentów U.S. Merchant Marine Academy założył firmę Fleetzero, której celem jest stworzenie floty elektrycznych statków towarowych działających w oparciu o system wymiany baterii. Elektryczne statki towarowe pomogą obniżyć emisję dwutlenku węgla w branży żeglugowej. Firma opracowała zestaw akumulatorów litowo-żelazowo-fosforanowych o pojemności 2 MWh, który mieści się w standardowym 20-stopowym kontenerze towarowym. Prototyp kontenerowego akumulatora został wyprodukowany w zakładzie firmy w Alabamie.

Firma Fleetzero stara się obecnie o zatwierdzenie projektu pakietu akumulatorów i zamierza rozpocząć dziewiczy rejs swojego pierwszego statku elektrycznego w połowie 2023 r., przewożąc ładunki dla partnerów pilotażowych. Zgodnie z opisem, w drodze do celu podróży statki towarowe Fleetzero zacumują w portach na całej trasie, rozładowując wyczerpane baterie litowe i uzupełniając się w pełni naładowanym zestawem nowych.

Fleetzero

Czytaj też: Port w Bilbao realizuje projekt energetyki lądowej, by zmniejszyć emisje

Elektryczne statki towarowe pomogą zmniejszyć emisje

Przechowywane i montowane w przenośnych kontenerach baterie są współdzielone przez całą flotę, co pozwala na krótsze pobyty w porcie, niż miałoby to miejsce, gdyby każdy statek był ładowany w doku. Firma twierdzi, że oprócz krótszych pobytów w porcie, wymiana i współużytkowanie akumulatorów oferuje korzyści ekonomiczne w postaci niższych kosztów wynikających z mniejszego zapotrzebowania na akumulatory.

Wśród innych zalet elektrycznych statków towarowych firma wymienia dostęp do większej liczby portów, mniejszą liczbę ciężarówek na drogach, wejście na rynki regulowane, utorowanie drogi do autonomicznej żeglugi, wdrożenie nowych technologii i wymaganie mniejszego kapitału na rozwój.

Fleetzero buduje elektryczne statki towarowe, które osiągają 5-krotnie wyższe marże netto niż statki napędzane paliwami kopalnymi. Nasza technologia akumulatorowa to jedyna droga do dekarbonizacji branży żeglugowej wartej 1,3 bln dolarów, bez konieczności ponoszenia kosztów ekologicznych – przekonuje firma na swojej stronie.

Czytaj też: Emisje dwutlenku węgla członków G20 znacznie wzrosły w 2021 roku

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Back to top button