LotniczyTransport

Amerykański przewoźnik składa ogromne zamówienie na Boeingi

Realizacja najnowszego zamówienia na Boeinga 787 zajmie aż... dziesięć lat

Linie United Airlines potwierdziły zamówienie na nowe samoloty Boeing 787 Dreamliner, zwiększając swój obecny portfel zamówień do około 700 maszyn. Oprócz wiążącego zamówienia na 100 samolotów, amerykański przewoźnik złożył również dodatkowe na 100 kolejnych 787. Zamówienie obejmuje wszystkie trzy modele samolotów 787: -8, -9 i -10.

United Airlines zamawia nowe samoloty Boeing 787

Zamówione przez United Airlines samoloty Boeing 787 Dreamliner nie będą jedynymi maszynami dodanymi do portfela zamówień amerykańskiego przewoźnika. Linia zwiększa też swoje zaangażowanie w Boeinga 737 MAX. Przewoźnik potwierdził wcześniejsze zamówienie na czterdzieści cztery MAX-y, a na dokładkę United Airlines dodało jeszcze kolejne 56 nowych zamówień. Według United Airlines, dzięki najnowszym zamówieniom, potrzeba związana z wymianą samolotów szerokokadłubowych zostaną zaspokojone w ciągu następnej dekady, co pozwoli linii na rozbudowę globalnej sieci połączeń w najbliższych latach.

United wyszedł z pandemii jako wiodąca na świecie globalna linia lotnicza i flagowy przewoźnik Stanów Zjednoczonych. To zamówienie jeszcze bardziej umacnia naszą przewagę i stwarza nowe możliwości dla naszych klientów, pracowników i akcjonariuszy, przyspieszając nasz plan łączenia większej liczby ludzi z większą liczbą miejsc na całym świecie – stwierdził prezes United, Scott Kirby.

Czytaj też: Pierwszy chiński samolot C919. Konkurencja dla Airbus i Boeing?

Kiedy samoloty zostaną dostarczone?

W portfelu zamówień United Airlines znajduje się obecnie około 700 zupełnie nowych Boeingów, ale dostarczenie ich raczej nie będzie „spacerkiem po parku”. Realizacja najnowszego zamówienia na Boeinga 787 zajmie aż… dziesięć lat. Pierwsze samoloty z tego zamówienia pojawią się we flocie United już w 2024 roku, choć ostatni zostanie dostarczony w 2032 roku. Zamówienie obejmuje wszystkie trzy modele samolotów 787: -8, -9 i -10, ale przewoźnik poinformował, że nie sfinalizował jeszcze podziału modeli.

Dzięki tej inwestycji w przyszłą flotę, 737 MAX i 787 pomogą United przyspieszyć modernizację floty i strategię globalnego wzrostu. Zespół Boeinga jest zaszczycony zaufaniem United do naszej rodziny samolotów, które będą łączyć ludzi i transportować ładunki na całym świecie przez kolejne dekady – stwierdził prezes Boeing Commercial Airplanes, Stan Deal.

Tymczasem 44 samoloty Boeing 737 MAX mają dołączyć do floty między 2024 a 2026 rokiem. Nieco dłużej potrwa dostawa 56 zupełnie nowych maszyn, która przewidziana jest na lata 2027-2028. W przyszłym roku United Airlines zamierza przyjmować średnio po dwa samoloty tygodniowo, a w 2024 roku – ponad trzy nowe maszyny tygodniowo.

Czytaj też: Transport lotniczy jest bezkonkurencyjny czasowo

Boeing kończy produkcję Jumbo Jetów. 747 przechodzi do historii

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button