Toyota chce opracować system wymiennych kartridżów bateryjnych. Japońskiemu producentowi pomóc w tym ma współpraca w ramach spółki Commercial Japan Partnership Technologies Corporation z Yamato Transport.
Toyota łączy siły z Yamato Transport, aby opracować innowacyjny system
Commercial Japan Partnership Technologies Corporation, spółka, w której skład wchodzą Toyota, Isuzu i Hino będzie współpracować z Yamato Transport, w celu poszukiwania wspólnych standardów oraz wprowadzenia na rynek wymiennych kartridżów bateryjnych do samochodów elektrycznych (BEV).
Zobacz także: Toyota ogranicza produkcję. Powodem ulewne deszcze blokujące dostawy części
Wprowadzenie na rynek samochodów elektrycznych obecnie wiąże się z wieloma wyzwaniami, m.in. z długim czasem ładowania. Jest to istotne nie tylko w przypadku samochodów osobowych, ale przede wszystkim ciężarówek, które muszą na trasie korzystać z publicznych ładowarek. Coraz większa liczba elektryków stanowi również obciążenie dla sieci energetycznej ze względu na ograniczone możliwości przesyłowe oraz wzrost zapotrzebowania na energię w godzinach szczytu.
Z tej przyczyny Commercial Japan Partnership Technologies Corporation oraz firma logistyczna Yamato Transport łączą siły, aby opracować system wymiennych przenośnych kartridżów bateryjnych do pojazdów. Według projektu rozwiązanie to ma prowadzić do obniżenia kosztów wprowadzenia aut elektrycznych do masowego użytku. Toyota już niejednokrotnie zwracała uwagę, że obecna infrastruktura uniemożliwia transformację w motoryzacji (Więcej: Toyota i Suzuki będą współpracować przy produkcji samochodów hybrydowych w Indiach).
Zobacz także: Ile pracują Polacy? Ekonomiści PIE sprawdzili
Standaryzacja kartridżów bateryjnych a zmniejszenie kosztów eksploatacji elektryków
Teoretycznie, dzięki wymiennym bateriom można ograniczyć pojemność akumulatorów. Rzeczywiste wymagania dotyczące baterii mogłyby być ustalane na podstawie przeznaczenia pojazdu i parametrów dotyczących jego eksploatacji. Wymienne baterie to również zmniejszenie kosztów rozbudowy potrzebnej infrastruktury oraz wyrównanie zapotrzebowania na energię elektryczną w ciągu doby. Baterie, które zostałyby wyjęte z pojazdu, zostałyby naładowane w godzinach mniejszego obciążenia sieci.
W planach CJPT jest również zaprojektowanie vanów, które będą opierać się właśnie na technologii wymiennych baterii. Głównym celem rozwijanym w ramach partnerstwa jest opracowanie i komercjalizacja takiego systemu.
Znajdziesz nas w Google NewsToyota i Suzuki będą współpracować przy produkcji samochodów hybrydowych w Indiach
Jeden komentarz