W 2021 roku DCT Gdańsk obsłużył ponad 2 miliony TEU!
Według oficjalnych informacji terminal kontenerowy DCT Gdańsk obsłużył w minionym roku ponad 2,1 miliona TEU (kontenerów 20-stopowych). W porcie trwają kolejne inwestycje, które pozwolą na zwiększenie skali działalności w najbliższych latach.
DCT Gdańsk – ponad 2 miliony TEU
Wynik udało się osiągnąć pomimo problemów logistycznych będącymi następstwami pandemii. Tendencja wzrostowa utrzymuje się od lat, a port jest jednym z najdynamiczniej rozwijających się w Europie. W ubiegłym roku przeładowano ponad 2,1 miliona TEU, co stanowi wzrost o 9%. Został pobity rekord z 2019 roku, kiedy przeładowano 2 mln TEU przed wybuchem pandemii.
Charles Baker, dyrektor generalny DCT Gdańsk, powiedział:
Pomimo wyzwań związanych z pandemią COVID-19, powodujących zawirowania w globalnej logistyce oraz łańcuchach dostaw przeładowaliśmy w 2021 roku 2 092 432 TEU. To osiągnięcie świadczy o zaufaniu naszych klientów do DCT Gdańsk w połączeniu z wysokim poziomem usług DCT i naszą doskonałą lokalizacją. Ten wynik pokazuje raz jeszcze, że jesteśmy prawdziwym bałtyckim hubem transportowym i bramą transportową do Europy Środkowo-Wschodniej.
Zobacz także: Port w Gdańsku na 13 miejscu w rankingu portów kontenerowych UE
Rekordowy rok dla największego terminala kontenerowego na Bałtyku
Powstały w 2007 roku terminal w kwietniu ubiegłego roku pobił rekord 15 milionów przeładowanych kontenerów od początku swojego istnienia. W lipcu natomiast odnotowano rekord liczby TEU obsługiwanych w jednym zawinięciu statku (20 207 TEU). W listopadzie obsłużono największą liczbę 70 statków na przestrzeni jednego miesiąca.
W porcie trwają inwestycje, wybudowane zostanie nabrzeże głębokowodne, tzw. Baltic Hub 3. Po zakończeniu prac możliwości przeładunkowe DTC zostaną zwiększone o 1,5 mln TEU do łącznie 4,5 mln TEU rocznie.
Charles Baker dodał również, że:
Dzięki tej inwestycji jesteśmy w stanie systematycznie poprawiać nasze wyniki, co nas bardzo cieszy. Ponadto zakończyliśmy rozbudowę bocznicy kolejowej z trzema dodatkowymi torami – DCT ma teraz siedem torów – każdy po 750 metrów. Będziemy cały czas inwestować w rozwój technologiczny naszego terminala
Zobacz także: Port Gdańsk Eksploatacja dorobi się kolejnego żurawia przeładunkowego
Terminal podkreśla, że obecnie kluczowym zadaniem dla DCT oraz CMA CGM jest osiągnięcie neutralności węglowej do 2050 roku. CMA CGM Group jest pionierem, jeśli chodzi o zastosowanie paliw alternatywnych do zasilania statków. Jednym z elementów transformacji energetycznej floty jest napęd na skroplony gaz ziemny.
Znajdziesz nas w Google News
2 Komentarze