Kolejowy

Kolej w Egipcie staje się coraz nowocześniejsza dzięki inwestycjom

Kolej w Egipcie przechodzi modernizację. W 2022 roku Kair planuje całkowicie wymienić flotę. Pierwsze zamówienia dotarły do kraju drogą morską do portu w Aleksandrii. Planowane są kolejne inwestycje. 

Całkowita wymiana egipskiego taboru kolejowego

Koleje Egipskie ENR złożyły w 2018 roku zamówienie na 1300 nowych pojazdów. Realizacją transakcji zajmuje się rosyjskie przedsiębiorstwo Transmaszholding. Do końca ubiegłego roku dostarczono 500 sztuk pojazdów. Rosyjski producent wygrał z konkurentami z Chin, Włoch, Indii i Rumunii. Pierwsze wagony zostały dostarczone do Egiptu drogą morską w 2020 roku.

Jak podaje Rynek Kolejowy, kontrakt za 1 mld euro dotyczy dostawy do Egyptian National Railways 500 wagonów z dynamiczną wentylacją III klasy, 500 wagonów z klimatyzacją III klasy, 180 wagonów z klimatyzacją II klasy i 90 wagonów I klasy z klimatyzacją oraz 30 wagonów restauracyjnych. Połowa z zamówionych pociągów produkowana jest w węgierskim mieście Dunakeszi, a druga połowa w rosyjskim mieście Twer.

Zobacz także: Egipt chce zbudować najlepszy system transportowy na świecie. Uda się?

Kolej w Egipcie – milionowe kontrakty

Egipt podpisał również kontrakt o wartości 226 mln dolarów z Talgo. Przedsiębiorstwo ma dostarczyć sześć pociągów ze składami dwukierunkowymi. Każdy z nich ma liczyć pięć wagonów pierwszej klasy z klimatyzacją oraz osiem drugiej klasy, również klimatyzowanych. Ponadto podpisano umowę wartą 3 mld dolarów z przedsiębiorstwem Siemens na dostawę kompleksowego systemu kolejowego, który ma wyróżniać się pierwszą w historii elektryfikowaną główną i towarową linią kolejową o dużej prędkości. Dzięki niej ma zmniejszyć się zużycie energii, o 70% zminimalizowane zostaną również zanieczyszczenia dwutlenkiem węgla.

Zobacz także: Wzrost gospodarczy w Egipcie kolejny rok powyżej 5%

Rewolucja kolejowa w kraju trwa w najlepsze. Przez dekady kolej w Egipcie była niedofinansowana, przez co konieczne było wymienienie całego taboru. Nowa infrastruktura ma pozwolić na rozwój zelektryfikowanych linii. Pociągi będą obsługiwać nie tylko turystów, mają przyczynić się również do poprawy standardu życia ludności zamieszkującej mniejsze miasta. Liczba ludności stolicy podwoiła się od 1980 roku i wynosi obecnie 20 mln. Inwestowanie w kolej jest konieczne, aby odciążyć infrastrukturę drogową.

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Back to top button