E-commerceInfo z rynku

Platforma Shopee wchodzi do Polski. Darmowe dostawy i brak prowizji

Azjatycki gigant e-commerce planuje konkurować z Allegro i Amazon.

Singapurska platforma e-commerce Shopee planuje wejść do Polski. Przez pierwsze sześć miesięcy działalności dostawy będą za darmo, a sprzedawcy nie będą ponosić prowizji. Ponadto spółka przekaże 250 zł rabatów dla klientów. Jednym z głównych partnerów logistycznych będzie firma InPost.

Jak informuje portal Wirtualne Media, powołując się na agencję Reuters, singapurski gigant e-commerce Shopee zamierza zdobyć europejski rynek. I co najciekawsze, spółka zacznie swoją ekspansję od naszego kraju.

Platforma należy do grupy Sea LTD, która z powodzeniem zdobyła popularność w Azji Południowo-Wschodniej. Aplikacja zakupowa tej firmy jest drugą najczęściej pobieraną w regionie, realnie konkurując z AliExpress, Amazon lub Ebay.

Amazon zaprzecza doniesieniom o przyjmowaniu bitcoinów jako płatności

Oprócz wejścia na rynek europejski, platforma planuje także ekspansję na rynek indyjski, co potwierdza jej plany dalekosiężne. Tymczasem jak informuje portal Wiadomości Handlowe spółka podpisała już Shopee umowy strategiczne z DPD i InPost. Ponadto spółka wykupiła polską domenę, aby przygotowywać się do wdrożenia strony sprzedażowej. Według źródeł firma już rozpoczęła rekrutację wśród handlowców oferując im liczne ulgi i zniżki.

Shopee planuje konkurować z Allegro i Amazon na polskim rynku. W tym celu spółka zamierza przekazać kupony rabatowe sprzedawcom o wartości 250 zł. Warunkiem koniecznym do ich nabycia jest przygotowanie 30 ofert na stronie. Dodatkowo ważne jest, aby sprzedawcy wprowadzili do 5% ofert do 10% rabatu.

Co ciekawe, przez pierwsze pół roku firma nie będzie pobierać żadnych prowizji, udostępni darmowe dostawy, a także wszystkie niezbędna narzędzia analityczne dla użytkowników platformy.

Wejście Shopee na polski rynek to także duża szansa dla InPost

Jak przekazał prezes InPost Rafał Brzoska:

Patrząc na doświadczenie, patrząc na rynki, na których ten portal działa, patrząc na ostatnie wejście Shopee do Brazylii i tak naprawdę szybkie zdobywanie tamtejszego rynku, mimo mocnej pozycji lokalnych graczy, wydaje się, że to jest kolejna duża alternatywa dla odbiorców końcowych, co nas bardzo cieszy, gdyż jako partner potencjalnie będziemy beneficjentem takiego wzrostu. Jeśli ten gracz w Polsce się pojawi, to będziemy na pewno istotnym elementem jego oferty dla klientów końcowych. Skala — trudno nam oceniać, nie my planujemy ekspansję podmiotów zagranicznych w Polsce.

InPost coraz bardziej się rozrasta. Posiada już 14 tysięcy Paczkomatów

Firma korzysta z dość nietypowych spotów reklamowych, w których występował m.in. Cristiano Ronaldo, lub Jackie Chan. Motywem przewodnim kampanii jest zawsze utwór dla dzieci pod tytułem „Baby Shark„.

Platforma Shopee podbiła również rynek Ameryki Południowej, jest bowiem dostępna m.in. w Brazylii, Kolumbii i Meksyku. Wszystko dzięki zintegrowanemu systemowi płatniczemu, licznym promocjom i przyjaznemu interfejsowi. Nie podano jeszcze oficjalnej daty wprowadzenia sklepu na polski rynek.

 

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Back to top button