E-commerceMagazyny

InPost wprowadzi się do ośmiu magazynów Panattoni

Panattoni wybuduje dla InPost ponad 75 tys. m kw. magazynów

Panattoni poinformowało o największym najmie w branży KEP (Kurier, Express, Paketdienste). Deweloper poinformował, że dostarczy firmie InPost magazyny w 8 lokalizacjach. Ich łączna powierzchnia ma wynieść 75 500 m kw. Obiekty mają powstać jeszcze w tym roku.

Realizowane przez Panattoni i InPost obiekty powstaną we Wrocławiu, Poznaniu, Radzyminie, Kaliszu, Siedlcach, Szczecinie, Rzeszowie i Wałbrzychu. To kolejna współpraca obu firm – dotychczas Panattoni wynajęło InPost ok. 325 500 m kw.

– Ta [współpraca] jest wyjątkowa, gdyż dotyczy 8 lokalizacji o łącznej powierzchni 75 500 m kw. Realizacja ta pokazuje również trend na rynku – inwestowania przez firmy kurierskie w coraz większą liczbę regionalnych centrów dystrybucji – również w mniejszych ośrodkach – w celu poprawienia efektywności dostaw zarówno pod względem kosztów, jak i czasu dostarczenia przesyłki. A to nie udałoby się bez doświadczenia Panattoni i takich innowatorów jak Inpost – podkreśla Marek Dobrzycki, Managing Director z Panattoni: „

Szacuje się, że w 2020 r. wartość towarów sprzedanych w Polsce za pomocą kanałów onlinowych, wyniosła 83 mld PLN. Według analizy PWC w 2021 r. mają to być 93 mld, a w 2026 – 162 miliardy PLN. Średnioroczny wzrost ma być na poziomie 12 proc. Ponadto 85% Polaków deklaruje utrzymanie obecnej częstotliwości zakupów online po Covid-19. Jak wskazuje badanie Gemius – niższe koszty dostawy, a także znaczne skrócenie czasu motywują do zwiększenia częstotliwości zakupów przez Internet.

Port Gdańsk największym portem kontenerowym na Bałtyku

– Od dwóch lat jesteśmy liderem w wynajmie powierzchni logistycznych w Polsce, ale nasza infrastruktura wzrośnie w tym roku wykładniczo. W 2020 roku podwoiliśmy obroty i wolumen przesyłek, które obsługujemy – a ten rok zapowiada się jeszcze lepiej. Polska – wraz z największą ze wszystkich krajów w Europie siecią Paczkomatów® i gigantycznym zapleczem logistycznym – będzie wzorem dla naszego rozwoju międzynarodowego. Nasz potencjał dodatkowo wzrośnie dzięki nowej fabryce Paczkomatów®, która ruszy w połowie roku oraz planowanemu przejęciu Mondial Relay – francuskiej firmy posiadającej rozbudowaną sieć 15.800 punktów odbioru i nadania („PUDO”) we Francji, krajach Beneluksu i na Półwyspie Iberyjskim” – mówi Rafał Brzoska, prezes InPost.

Panattoni zaznacza, że od dłuższego czasu skupia się na rozwiązaniach dedykowanych dla branży kurierskiej. Dotychczas deweloper zrealizował ok. 3,3 m kw. powierzchni dedykowanej e-commerce. Stanowi to 30% dotychczasowych realizacji Panattoni.

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Back to top button