Lotniczy

Port Gdańsk największym portem kontenerowym na Bałtyku

Polskie porty największymi na Bałtyku

Port Gdańsk stał się największym portem kontenerowym na Bałtyku. Zamyka on I kwartał nie tylko awansem na I miejsce w rankingu kontenerowym, ale także utrzymuje podium wśród wszystkich portów na Bałtyku. To bardzo dobry kwartał, po którym udało się osiągnąć łącznie 13,3 mln ton przeładowanych towarów.

Od początku roku Port w Gdańsku notuje bardzo dobre wolumeny przeładowanych towarów. W styczniu było to 4,6 mln ton, w lutym 3,9 mln ton, a w marcu 4,6 mln ton.

Port Gdańsk nadal na podium po I kwartale na Bałtyku:

  1. Ust Ługa 25,5 (-5,4%)
  2. Petersburg 14,4 mln ton (-2,1%)
  3. Port Gdańsk 13,3 mln ton (+17,8%)
  4. Primorsk 12,6 mln ton (-22,4%)
  5. Port Kłajpeda 11,3 mln ton (-0,2%)

Pierwsze miejsce w rankingu kontenerowym na Bałtyku:

  1. Port Gdańsk 515 042 TEU (+8,6)
  2. Petersburg 499 640 TEU (-11,1%)
  3. Port Gdynia 239 454 TEU (+6,8%)

Cieszę się, że DCT Gdańsk miało swój udział w osiągnięciu tego kamienia milowego. Patrzymy jednak także w przyszłość i będziemy nadal inwestować w nasze możliwości przeładunkowe i usługi. Chcemy zapewniać naszym klientom jak najwięcej możliwości rozwoju i ułatwiać swobodny przepływ towarów jako bałtycki hub – komentuje Cameron Thorpe, Dyrektor Generalny DCT Gdańsk.

Łącznie w I kwartale 2021 roku w Porcie Gdańsk przeładowano ponad 13,3 mln ton towarów, natomiast w I kwartale 2020 roku było to 11,3 mln ton, co stanowi wzrost o prawie 18% rok do roku. Widoczne są wzrosty w większości grup ładunkowych. W tym Paliwach płynnych (+39%), Węglu (+3,7%), Zbożu (+53,7), Drobnicy (+9,8) i prawie 9% wzrost w przeładunkach kontenerów.

Port Gdańsk w dwudziestce największych portów w Europie

Ten awans pokazuje siłę Portu Gdańsk pomimo trwającej na świecie pandemii. Jest to zasługą naszych kontrahentów i świadczy o dobrej kondycji gospodarki. Potencjał naszego największego terminalu kontenerowego DCT Gdańsk, który jest największym hubem na Bałtyku, w związku z planami inwestycyjnymi i dalszym rozwojem jest ogromny. Liczymy, że DCT Gdańsk będzie nadal tak prężnie rozwijał u Nas swoją działalność. Jako zarząd portu realizujemy kluczowe inwestycje w infrastrukturę drogową i kolejową. Usprawniamy tym samym dojazd do terminalu DCT. Ten kwartał cieszy nas podwójnie, bo zarówno my, jak i terminal DCT notujemy wzrosty i awansujemy w rankingach – mówi Łukasz Greinke – prezes Portu Gdańsk.

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Back to top button