E-commerceMagazyny

Amazon rezygnuje ze swojego “uśmiechniętego” opakowania! To dopiero eko-rewolucja!

Amazon używa papierowych toreb i kartonowych kopert, które wymagają mniej materiału opakowaniowego

Gigant Amazon poinformował, że już co druga jego przesyłka w Europie jest wysyłana bez dodatkowego opakowania. Sklep internetowy wykorzystuje zmienione procesy pakowania, aby zmniejszyć zużycie materiałów. Ponadto firma stara się wysyłać produkty w oryginalnych opakowaniach, o ile jest to oczywiście możliwe.

Amazon wysyła paczki bez dodatkowego opakowania

Działalność e-commerce nie musi kojarzyć się z tonami niepotrzebnych śmieci opakowaniowych. Dobrym przykładem jest tutaj Amazon, który zmienił proces pakowania swoich przesyłek. Zamiast w typowych kartonach z uśmiechniętym logo, firma dostarcza już 50 procent swoich przesyłek w Europie w zmniejszonych, nadających się do recyklingu opakowaniach wysyłkowych, takich jak papierowe torby lub kartonowe koperty.

Co więcej, gigant poszedł o krok dalej i zezwala też na wysyłkę paczek nawet bez dodatkowego opakowania za pośrednictwem programu „Wysyłka bez dodatkowego opakowania Amazon„. I tak też produkty nadające się do wysyłki w oryginalnym opakowaniu są wysyłane w opakowaniu producenta i oznaczone tylko naklejką z adresem. Takie działanie nie tylko zmniejsza ilość odpadów, ale także ułatwia wysyłkę, co z kolei zmniejsza emisję CO2 na paczkę i zapotrzebowanie na recykling. W ciągu ostatnich pięciu lat firma wysłała już ponad 700 milionów przesyłek bez dodatkowego opakowania.

Amazon rezygnuje ze swojego “uśmiechniętego” opakowania!  To dopiero eko-rewolucja!
Amazon

Czytaj też: Opakowania zanieczyszczają środowisko! Najwyższy czas coś zrobić!

Oczywiście nie wszystkie produkty nadają się do wysyłki bez dodatkowych opakowań. Dla takich paczek Amazon używa papierowych toreb i kartonowych kopert, które wymagają mniej materiału opakowaniowego, zajmują mniej miejsca i są nawet do 90 procent lżejsze od porównywalnych kartonów z falistej tektury.

Charakterystyczne kartony z uśmiechniętym logo Amazona są znane naszym klientom. Jednakże ponad połowa naszych przesyłek w Europie jest obecnie dostarczana w lżejszych opakowaniach, takich jak papierowe torby lub kartonowe koperty, lub nawet bez dodatkowego opakowania. Wykorzystujemy uczenie maszynowe i sztuczną inteligencję, aby zmniejszyć zużycie opakowań i być bardziej zrównoważonym dla naszych klientów. Laboratorium Innowacji Operacyjnej we Włoszech doskonale ilustruje te wysiłki – mówi Pat Lindner, Wiceprezes ds. Mechatroniki i bardziej zrównoważonych opakowań w Amazonie.

Od lutego tego roku Amazon oferuje też dodatkowe zachęty dla partnerów handlowych uczestniczących w programie „Wysyłka przez Amazon” (Fulfilled by Amazon, FBA), aby zmienili swoje opakowania i uzyskali certyfikację swoich produktów dla programu „Wysyłka bez dodatkowego opakowania Amazon”.

 

Maszyna Amazona produkuje dopasowane opakowania

Amazon twierdzi, że opracował nową maszynę, która może produkować dokładnie dopasowane opakowania na życzenie, co de facto pozwala zmniejszyć ich objętość. Za pomocą wbudowanego czujnika maszyna skanuje artykuły, takie jak gry wideo, urządzenia kuchenne, sprzęt sportowy i materiały biurowe, które dotychczas były wysyłane w kartonach i opakowaniach z tektury. Następnie w czasie rzeczywistym wycina papierowe torby z rolki papieru, aby bezpiecznie zapakować przedmioty.

Papierowe torby są zamykane za pomocą technologii ciepłego uszczelniania, co pozwala maszynom szybko i precyzyjnie pakować produkty, minimalizując jednocześnie pustą przestrzeń. Do zamykania opakowania nie potrzeba kleju ani taśm klejących, co dodatkowo zmniejsza zużycie zasobów.

Czytaj też: Walka o Klimat: Shell na ławie oskarżonych w Hadze

Oprócz redukcji opakowań i poprawy możliwości ich recyklingu, firma inwestuje również w technologie etykietowania. Amazon testuje maszynę etykietującą „Universal Robotic Labeller„, automatyczną maszynę etykietującą o dużej prędkości, która optymalizuje umieszczenie i przyczepność naklejek z adresami na produktach wysyłanych w oryginalnych opakowaniach. Ponadto firma testuje w Europie i USA nową technologię etykietowania Easy-Peel-Label, która umożliwia klientom usunięcie etykiet przesyłek z ich oryginalnych opakowań po dostawie.

Od 2015 roku firma zmniejszyła średnią wagę opakowania na przesyłkę o 41 procent, co odpowiada redukcji ponad dwóch milionów ton niepotrzebnego materiału opakowaniowego.

Amazon przenosi się na kolej! Pociągiem prosto przez Alpy

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button