eBay notuje wzrost sprzedaży w Niemczech. Zrzuci Amazona z podium?
Wzrost wystąpił praktycznie we wszystkich kategoriach, zwłaszcza w elektronice i przedmiotach kolekcjonerskich
eBay zanotowało znaczny wzrost sprzedaży na swojej platformie w Niemczech. Procentowy dwucyfrowy wzrost liczby sprzedawców spowodowany jest częściowo ograniczaniem kosztów sprzedaży. Firma już widzi możliwości dalszego wzrostu.
eBay notuje wzrost sprzedaży w Niemczech
Od 1 marca zeszłego roku prywatna sprzedaż na eBay jest praktycznie darmowa. Dzięki temu eBay odnotował wzrost sprzedaży na swojej platformie w Niemczech. Firma twierdzi, że przyjęła dwa razy więcej nowych sprzedawców niż rok wcześniej. Udało się również aktywować nieaktywnych sprzedawców.
Wzrost wystąpił praktycznie we wszystkich kategoriach, zwłaszcza w elektronice i przedmiotach kolekcjonerskich. Oferta prywatnych przedmiotów na eBay zwiększyła się o 20 procent w ciągu roku. Coraz więcej Niemców korzysta teraz z platformy zarówno do kupowania, jak i sprzedawania. Jak informuje Ecommerce News, ta grupa wydaje ponad dwukrotnie więcej niż użytkownicy eBay, którzy tylko kupują, ponieważ dochody z handlu prywatnego częściowo są wykorzystywane do zakupów na niemieckiej platformie eBay.
Czytaj też: Allegro na międzynarodowej scenie: Ekspansja przynosi efekty
Oliver Klinck, odpowiedzialny za działalność rynkową w Niemczech, cieszy się z inwestycji eBay’a w sprzedaż prywatną:
Znacznie wzmocniły one naszą firmę i zapewniły niezbędny impuls dla naszego wzrostu na słabnącym rynku handlu elektronicznego.
Grund zu Feiern – Nach einem Jahr kostenfreie Privatverkäufe bei #eBay ziehen wir eine positive Bilanz: Mit einem Wachstum von mehreren 100 Mio. Euro Handelsvolumen in DE wurden alle Erwartungen übertroffen! 📈 Vor allem Elektronik-Artikel und Sammlerstücke sind gefragt. So…
— eBay Deutschland (@eBayDE) March 15, 2024
Popularność platform C2C
Według barometru e-konsumentów Geopost 2023, korzystanie z platform C2C (ang. Consumer to Consumer – typ modelu biznesowego, w którym transakcje dokonywane są bezpośrednio między konsumentami) stało się bardzo popularne wśród klientów internetowych w Europie. Jak informuje Ecommerce News, w Niemczech aż 73 procent regularnych klientów kupowało lub sprzedawało na tego rodzaju platformach.
Czytaj też: Niemiecki przemysł odbija. Ale wysokie stopy będą hamować ożywienie
eBay, dostosowując się do lokalnych trendów handlowych za pomocą eBay Lokal, nadal dostrzega wiele miejsca na niemieckim rynku C2C, zwłaszcza po stronie podaży. Firma wskazuje, odnosząc się do danych Eurostatu, że tylko 17 procent niemieckich konsumentów oferuje produkty online, w porównaniu z 41 procentami w Holandii i Norwegii.
Dzięki kolejnym inicjatywom możemy stworzyć możliwości dla większej liczby osób sprzedających prywatnie. Obejmuje to eBay Lokal, który również wspiera handel sąsiedzki w sprzedaży prywatnej – wskazuje Klinck.
Znajdziesz nas w Google NewsChińczycy na unijnym dywaniku! Komisja wszczyna postępowanie przeciwko AliExpress