E-commerce

Sprzedaż e-commerce eBay spada czwarty kwartał z rzędu

W pierwszym kwartale 2022 r. eBay odnotował całkowity wolumen towarów brutto (GMV) na poziomie 19,35 mld dolarów, co oznacza spadek o 20% w porównaniu z rokiem poprzednim i czwarty z rzędu kwartał spadków. Mimo to GMV w I kwartale był o 17% wyższy niż 7,98 mld dolarów odnotowane w I kwartale 2019 r. u progu pandemii. Całkowita sprzedaż e-commerce eBay w pierwszym kwartale wyniosła 2,48 miliarda dolarów, co oznacza spadek o 5,9% w porównaniu z porównywalnym okresem 2021 roku.

Sprzedaż e-commerce eBay spada

Bardziej niepokojące dla rynku e-commerce jest to, że liczba aktywnych kupujących, zdefiniowana jako liczba osób, które zapłaciły za transakcję w ciągu ostatnich 12 miesięcy, spadła do 142 milionów w I kwartale. To już czwarty kwartał z rzędu spadku liczby aktywnych kupujących. eBay ostrzegł, że wyniki w bieżącym kwartale będą niższe od wcześniejszych prognoz. Rynek podał analitykom skorygowane prognozy dotyczące GMV w II kwartale na poziomie 18,02 – 18,42 mld dolarów. Prognozowana sprzedaż e-commerce eBay na II kwartał wynosi 2,35 – 2,40 mld dolarów. eBay jako przyczynę obniżenia prognozy podał wpływ wojny na Ukrainie, inflację oraz spadek zaufania konsumentów.

Wyniki za I kwartał oraz prognoza na II kwartał sugerują, że eBay dostrzega utrzymujące się niekorzystne tendencje, ponieważ kupujący stopniowo wracają do stacjonarnych sklepów, a boom na handel elektroniczny z okresu pandemii słabnie. W zeszłym tygodniu Amazon odnotował pierwszą kwartalną stratę od 2015 r., ponieważ sprzedaż w handlu elektronicznym spadła, a koszty wzrosły.

Od końca lutego, kiedy rozpoczęła się wojna na Ukrainie, obserwujemy mniejszy ruch w handlu elektronicznym, rosnącą inflację, ceny gazu i energii w domach oraz historycznie niskie zaufanie konsumentów, szczególnie w Wielkiej Brytanii i Niemczech – powiedział Jamie Iannone, prezes eBay, podczas rozmowy z analitykami po ogłoszeniu wyników finansowych.

Czytaj też: Amazon odnotował stratę w wysokości 3,8 miliarda dolarów

Prezes eBay liczy na poprawę

Iannone powiedział analitykom, że działalność firmy w zakresie reklamy i płatności może zwiększyć sprzedaż e-commerce eBay, nawet jeśli całkowite wydatki na stronie spadną. Ponadto zapowiedział, że eBay skupi się na droższych przedmiotach, takich jak markowe trampki, zegarki i inne przedmioty kolekcjonerskie, które przyciągają osoby określane przez rynek internetowy jako „entuzjaści”. Iannone powiedział, że eBay ma 18 milionów takich kupujących i że napędzają oni 70% GMV rynku.

Patrząc na resztę roku 2022, znajdujemy się w najbardziej dynamicznym otoczeniu makro, jakie kiedykolwiek widziałem. Spodziewamy się, że w najbliższym czasie będziemy mieli więcej czynników negatywnie wpływających na tempo wzrostu handlu elektronicznego w tym roku, a nasze skorygowane prognozy odzwierciedlają naszą najlepszą opinię opartą na ostatnich trendach – dodał Iannone.

W trzecim kwartale, zakończonym 31 marca, eBay odnotował przychody w wysokości 2,5 mld dolarów, co oznacza spadek o 6% według danych porównywalnych i spadek o 5% według danych neutralnych dla walut obcych (FX). Wartość GMV firmy wyniosła 19,4 mld dolarów, co oznacza spadek o 20% według danych porównywalnych i spadek o 17% bez uwzględnienia różnic kursowych. Strata netto z działalności kontynuowanej wyniosła 1,3 mld dolarów.

Czytaj też: Akcje UPS spadają – czy to koniec boomu na rynku e-commerce?

UPS odnotował wzrost sprzedaży pomimo spadku ilości przesyłek

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Back to top button