
Po raz pierwszy firma DACHSER wprowadza do swojej floty w pełni elektryczne ciężarówki eActros do przewozu międzynarodowego. Mercedes-Benz eActros rozpoczął ostatnio regularne kursy, pokonując pięć tras w tygodniu pomiędzy centrum logistycznym w niemieckim Hof, a oddziałem w Kladnie koło Pragi, oddalonym o około 200 kilometrów.
DACHSER wykorzysta ciężarówki eActros
Po zakończeniu etapu testowego w lutym i maju 2023 roku, DACHSER rozpoczął regularną eksploatację ciężarówki eActros w połączeniach międzynarodowych. Zespół z wymiennym nadwoziem pracuje na dwie zmiany. W ciągu dnia, 40-tonowy eTruck jest wykorzystywany do regionalnego transportu dystrybucyjnego w okolicach Hof, a nocą obsługuje trasę transgraniczną między Niemcami a Czechami.
Czytaj też: Stałe chłodzenie przez 6 godzin! Naczepy DACHSERa podbiją rynek?
Zgodnie z informacjami producenta, ciężarówka eActros 300 ma średni zasięg do 300 kilometrów, zależnie od różnych czynników, takich jak topografia czy ładunek. Pojazd jest ładowany w stałych punktach ładowania oraz bezpośrednio w oddziale DACHSER w Kladnie, gdzie czas ładowania wynosi niewiele ponad godzinę.
Przeprowadzone przez nas testy z eActrosem dostarczyły nam ważnych informacji na temat przydatności elektromobilności w codziennym użytkowaniu w transporcie dalekobieżnym. Jesteśmy bardzo zadowoleni, że dzięki pionierskiemu duchowi i pracy zespołowej udało nam się uruchomić pierwszą transgraniczną linię w europejskiej sieci DACHSER w całkowicie elektrycznym transporcie. Wraz z naszym wieloletnim partnerem serwisowym Flytt Logistic GmbH pokazaliśmy, że opłaca się odkrywać nowe możliwości – mówi Klaus Neubing, General Manager w DACHSER w Hof.
From Hof to Kladno near Prague: #DACHSER is launching a fully electric truck across national borders for the first time. https://t.co/JSDebVpNFi#logistics #transport #eTruck #MercedesBenz #eActros pic.twitter.com/hIEMDcCsVk
— DACHSER (@dachser_news) December 14, 2023
DACHSER stawia na zrównoważony rozwój
DACHSER konsekwentnie realizuje długofalową strategię dotyczącą ochrony klimatu. Wspólnie z klientami i partnerami biznesowymi stymuluje zmiany w kierunku bardziej zrównoważonej logistyki. Od 2018 roku firma stosuje pojazdy z napędem elektrycznym, włączając w to koncepcję „DACHSER Emission-Free Delivery” dotyczącą dostaw miejskich. Flota pojazdów z alternatywnymi napędami jest stale poszerzana, obejmując również transport dalekobieżny.
Czytaj też: Ekologia może uratować globalną gospodarkę
Projekt realizowany w Hofie otrzymał finansowanie od Federalnego Ministerstwa Cyfryzacji i Transportu zgodnie z dyrektywą KsNI, która promuje lekkie i ciężkie pojazdy użytkowe z alternatywnymi, przyjaznymi dla klimatu systemami napędowymi oraz odpowiadającą im infrastrukturą tankowania i ładowania. Kierunki dotyczące finansowania są nadzorowane przez NOW GmbH, a wnioski są oceniane przez Federalny Urząd Logistyki i Mobilności.
Dachser przejmuje dużą firmę! I cyk Skandynawia do portfolio