DrogowyTransport

Stałe chłodzenie przez 6 godzin! Naczepy DACHSERa podbiją rynek?

Wykorzystanie naczep z napędem akumulatorowo-elektrycznym redukuje emisję dwutlenku węgla

DACHSER z powodzeniem przetestował pierwsze cztery bezemisyjne akumulatorowo-elektryczne naczepy chłodnicze. Głównym celem testów  w Erlensee, Hamburgu i Langenau jest pozyskanie doświadczenia w codziennych operacjach logistycznych z wykorzystaniem nowoczesnej technologii eTrailer od firmy Krone.

DACHSER stawia na bezemisyjne naczepy chłodnicze

Aby umożliwić długotrwałe chłodzenie za pomocą energii elektrycznej, w naczepie zastosowano różnorodne komponenty, w tym wydajną jednostkę chłodzącą, lekki akumulator o pojemności 23 kWh oraz oś generatora. DACHSER przekazał, że bezemisyjne naczepy chłodnicze eTrailer są lżejsze niż ich odpowiednik z napędem spalinowym. Proces ładowania akumulatora trwa od trzech do czterech godzin, co odbywa się bezpośrednio przy bramach załadunkowych, gdzie jednocześnie zachodzi wstępne chłodzenie. Co więcej, w przypadku tego typu naczepy nie jest konieczna dodatkowa infrastruktura ładowania.

Energia potrzebna do chłodzenia nie pochodzi wyłącznie z akumulatora, ale również z osi generatora. Jest to mechanizm porównywalny do dynamo w rowerze, który umożliwia wykorzystanie energii kinetycznej generowanej podczas jazdy. Gdy ciężarówka osiąga prędkość przekraczającą 20 km/h, oś generatora dostarcza wystarczającą ilość energii do zasilania systemu chłodzenia oraz do ładowania akumulatora. Proces wytwarzania energii zachodzi całkowicie niezależnie od pracy akumulatora.

Czytaj też: Mars wykorzysta naczepy eTrailer na trasie z Turcji do Niemiec

Wykorzystanie naczep chłodni z napędem akumulatorowo-elektrycznym nie tylko redukuje emisję dwutlenku węgla podczas transportu żywności, lecz także generuje istotnie mniejszy poziom hałasu niż chłodnie z silnikami wysokoprężnymi. Ta pilotażowa inicjatywa stanowi element strategii ochrony klimatu – DACHSER Climate Protection.

Dzięki pierwszym czterem naczepom eTrailer mamy teraz okazję przetestować tę technologię w codziennych operacjach w sieci DACHSER. Podczas transportu żywności łańcuch chłodniczy nie może zostać przerwany. Dlatego chłodzenie musi zawsze działać niezawodnie i stabilnie, przy jednoczesnym zachowaniu możliwości dłuższych przestojów, np. podczas dostaw do magazynów komercyjnych lub w korkach – mówi Tobias Ritter, Department Head Production and Network Processes w DACHSER Food Logistics.

Stałe chłodzenie przez sześć godzin

Pełne naładowanie akumulatora umożliwia utrzymanie chłodzenia naczepy przez około pięć do sześciu godzin, nawet bez konieczności korzystania z dodatkowego źródła zasilania zewnętrznego lub osi generatora. Aktualnie, w trzech różnych oddziałach, przeprowadza się różnorodne testy, obejmujące wykorzystanie naczepy eTrailer w transporcie wahadłowym, lokalnym, a także na odcinkach dalekobieżnych, takich jak trasa z Langenau do Hamburga.

Czytaj też: Ekologia może uratować globalną gospodarkę

Wraz z naszymi wieloletnimi partnerami w zakresie naczep Krone (producent pojazdów), Krone-Fleet (wypożyczalnia naczep) i Carrier Transicold (agregat chłodniczy), świadomie podejmujemy krok w kierunku testowania nowych technologii w codziennej eksploatacji. Robimy to z powodzeniem od wielu lat z naszymi agregatami holowniczymi. W przyszłości chcemy wdrożyć jeszcze więcej takich jednostek w naszych oddziałach, aby wspierać nasze cele w zakresie ochrony klimatu. Oprócz kwestii operacyjnych, również czynniki ekonomiczne odgrywają znaczącą rolę przy zakupie i konserwacji tych naczep, co szczegółowo zweryfikujemy w ramach operacji testowych – dodaje Christian Schütz, Department Head Technics/Technical Purchase w DACHSER.

DB Schenker zamawia nowe naczepy elektryczne eTrailer

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button