MorskiTransport

Dekarbonizacja branży morskiej. Kolejna firma stawia na wodór

Samskip przekazał, że projekt jest wspierany przez program ENOVA rządu norweskiego

Firma spedycyjno-logistyczna Samskip ogłosiła plany zainwestowania w żeglugę wolną od zanieczyszczeń, obsługując dwa statki z indyjskiej stoczni Cochin Shipyard. Kontenerowce napędzane wodorem zostały zamówione przez specjalistę od robotyki oceanicznej Ocean Infinity i mają zostać dostarczone w 2025 roku.

Nowe kontenerowce napędzane wodorem dla Samskip

Jak informuje portal Marine Link, firma będzie eksploatować kontenerowce napędzane wodorem w ramach długoterminowego czarteru na trasach w Europie Zachodniej. Po uruchomieniu na trasie Oslo-Rotterdam statki o ładowności 500 TEU będą jednymi z pierwszych na świecie bezemisyjnych kontenerowców krótkiego zasięgu napędzanych czystym wodorem.

Według zapewnień, w trybie zerowej emisji każdy statek osiągnie redukcję na poziomie około 25 000 ton emisji dwutlenku węgla rocznie, dzięki zastosowaniu wodorowych ogniw paliwowych o mocy 3,2 megawata (MW), choć statki będą również wyposażone w rezerwowe silniki diesla. Każdy z nich osiągnie również bezemisyjność w portach dzięki wykorzystaniu ekologicznego zasilania brzegowego.

To przedsięwzięcie jest kolejną inicjatywą Samskip, która stanowi ważny krok w kierunku osiągnięcia naszych celów w zakresie zrównoważonego rozwoju, przedstawionych w naszym ostatnim raporcie. Wzmacnia ono nasze zaangażowanie w inicjatywę zrównoważonego rozwoju i będzie wspierać nasz cel osiągnięcia zerowej emisji netto do 2040 roku – mówi Kari-Pekka Laaksonen, dyrektor generalny Samskip Group.

Czytaj też: MSC: Jesteśmy gotowi na paliwa alternatywne dla statków

Wydajne paliwa alternatywne

Branża morska bada wykorzystanie ekologicznego wodoru, jako jedno z wielu paliw alternatywnych, które mają odegrać ważną rolę w procesie dekarbonizacji branży i ograniczaniu emisji dwutlenku węgla. Paliwo jest wydajne energetycznie i praktycznie nie emituje CO2, chociaż pozostaje jeszcze kilka wyzwań technicznych związanych z jego obsługą, przechowywaniem i bunkrowaniem.

Nieustannie praktykujemy to, co głosiliśmy, ponieważ zrównoważony rozwój jest w naszym DNA i inwestujemy w przyszłość. Przyszłość zielonej logistyki, naszej planety, naszej gospodarki i następnego pokolenia marynarzy. Jesteśmy pewni, że ten projekt zmieni reguły gry – cytuje Laaksonena portal Marine Link.

Samskip przekazał, że projekt jest wspierany przez program ENOVA rządu norweskiego, którego celem jest pomoc w przyjęciu zrównoważonych, innowacyjnych technologii dla transportu bezemisyjnego.

Czytaj też: 9 na 10 krajów najbardziej zanieczyszczających oceany znajduje się w Azji

Duńczycy chcą zoptymalizować transport przesyłek chłodniczych

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button