Przewoźnik Cathay Cargo złożył zamówienie na frachtowce następnej generacji Airbus A350F. Przewoźnik chce w ten sposób sprostać przyszłym potrzebom swojej floty, potwierdzając jednocześnie wcześniejsze doniesienia, że faworyzuje Airbusa, zamiast Boeinga.
Cathay składa zamówienie na Airbusy A350F
W oświadczeniu przewoźnik poinformował, że złożył wstępne zamówienie na sześć samolotów u Airbusa i uzyskał prawo do zakupu kolejnych 20 maszyn. Jak informuje portal Asia Cargo News, Cathay zauważył, że zamówienie na nowe A350F, które mają być dostarczane od 2027 roku, pomoże dalszemu wzmocnieniu statusu Hongkongu jako najważniejszego na świecie węzła lotniczego dla transportu cargo, zapewniając jeszcze większą łączność między Hongkongiem, Chinami Kontynentalnymi a resztą świata.
Wchodząc w 2024 rok, nasza podróż odbudowy nabiera tempa. To zamówienie stanowi kolejny istotny element naszych inwestycji w przyszłość. Te bardzo efektywne pod względem paliwowym frachtowce następnej generacji dostarczą istotnej dodatkowej przestrzeni ładunkowej, rozszerzą naszą globalną sieć i przyczynią się do osiągnięcia celów zrównoważonego rozwoju – powiedział Ronald Lam, dyrektor generalny Cathay.
Czytaj też: Cathay Pacific rozważa kupno nowych samolotów cargo
Zamówione samoloty zastąpią najstarszą część floty samolotów cargo Boeing 747 przypisanych Cathay. Cathay Cargo obecnie posiada flotę frachtową składającą się z 20 samolotów Boeing 747, w tym 14 sztuk B747-8F i sześciu B747-400ERF.
A350F może przewozić ładunek o masie do 111 ton
Jak informuje portal Asia Cargo News, Cathay zaznaczył, że nowe frachtowce Airbusa połączą Hongkong i Chiny Kontynentalne z miejscami docelowymi w Ameryce Północnej i Południowej, a także w Europie. Umowa zakupu przyczyniła się do zwiększenia liczby nowych samolotów dostarczonych dla grupy Cathay do 77.
W przestrzeni cargo powstał nowy standard i cieszymy się, że taki doświadczony światowy operator transportu lotniczego cargo jak Cathay dołączył do rosnącej liczby kluczowych graczy w branży przewozów lotniczych, wybierając model A350F – powiedział Christian Scherer, dyrektor handlowy i szef działu międzynarodowego w Airbusie.
Czytaj też: Transport lotniczy jest bezkonkurencyjny czasowo
Oprócz zdolności frachtowych, Cathay Cargo oferuje także przestrzeń podwoziową poprzez rozległą sieć pasażerską grupy Cathay, świadcząc usługi cargo do około 80 miejsc na całym świecie. W księdze zamówień grupy Cathay znajduje się 21 szerokokadłubowych samolotów pasażerskich Boeing 777-9, które mają zostać dostarczone w 2025 roku, oraz łącznie 49 samolotów Airbus A320neo i A321neo, których dostawa planowana jest do 2029 roku.
Airbus zauważył, że A350F może przewozić ładunek o masie do 111 ton i może pokonywać odległość do 8700 kilometrów przy znacznie niższym koszcie niż jakikolwiek inny dostępny obecnie frachtowiec. To pozwoli przewoźnikowi obsługiwać wszystkie rynki ciężkich ładunków, w tym trasę cargo między Hongkongiem a Anchorage na Alasce.
Znajdziesz nas w Google NewsHolenderski przewoźnik zamawia cztery frachtowce Airbus A350F