KolejowyTransport

Litewski przewoźnik powiększa flotę wagonów. Będzie wozić zboże

Obecnie flota wagonów zbożowych LTG Cargo liczy około 1200 sztuk

LTG Cargo, litewska firma państwowa, planuje powiększyć swoją flotę o nowe wagony zbożowe. Przedsiębiorstwo zamierza zakupić 500 nowych wagonów, które zostaną wykorzystane do ułatwienia transportu zbóż do i z portu w Kłajpedzie. Zakup będzie realizowany etapami, przy czym pierwsze 300 wagonów mają zostać wprowadzone do eksploatacji latem przyszłego roku, na czas kolejnego sezonu zbiorów.

LTG Cargo kupuje nowe wagony zbożowe 

Obecnie flota wagonów zbożowych LTG Cargo liczy około 1200 sztuk, ale dodając nowe wagony zbożowe, firma planuje osiągnąć roczną zdolność transportową na poziomie miliona ton zbóż. Jak informuje portal RailFreight, zgodnie z prognozami Egle Sime, dyrektorki generalnej przedsiębiorstwa, popyt na transport zbóż w kraju będzie rosnąć.

W samym tylko ubiegłym roku przetransportowaliśmy 3,7 miliona ton zbóż, w tym niemal 2,3 miliona ton dla klientów na Litwie. Wolumeny transportu prawdopodobnie będą się zwiększać, ponieważ wszystkie kraje europejskie skupiają się na transporcie kolejowym – powiedziała Sime.

Czytaj też: Litewski LTG Cargo kupi swoje pierwsze lokomotywy elektryczne

Należy także przypomnieć niedawne nawiązanie współpracy między LTG Cargo i Kolejami Ukraińskimi. Przewoźnicy zapowiedzieli niedawno uruchomienie usług testowych między Kijowem a Kownem do transportu naczep. Obie firmy nie skomentowały, czy trasa może również być używana do wspomagania eksportu ukraińskiego zboża, o czym mówiło się od lata. Niemniej jednak, rozbudowa floty zbożowej LTG Cargo może sygnalizować, że firmy planują przetestować to rozwiązanie.

Ukraińskie Koleje dołączą do Rail Baltica?

Ukraińskie Koleje Państwowe (UZ) nawiązały współpracę z Litewskimi Kolejami Państwowymi (LTG), przystępując do innowacyjnego programu Litewskich Wolnych Kolei. (Więcej w tekście: Ukraińskie Koleje dołączą do Rail Baltica? Wszystko dzięki Litwie) Ta inicjatywa ma na celu stworzenie ujednoliconej sieci kolejowej, która obejmuje rozwiązania techniczne, prawne oraz elementy informatyczne. Jej celem jest harmonizacja tych różnych obszarów w ramach sieci kolejowej. Program ten jest przełomowy, ponieważ na celu połączenie regionu bałtyckiego z resztą Europy. Znany jako Free Rail, program ma na celu wzmocnienie połączeń biznesowych między krajami bałtyckimi a Ukrainą do 2030 roku. Skupia się na krajach, gdzie tory mają szerokość 1520 mm i dąży do lepszej integracji z ogólną europejską siecią kolejową. Wciąż nie jest jednak jasne, które inne kraje przystąpiły do tego ambitnego programu kolejowego.

Czytaj też: Gospodarka Białorusi i Ukrainy. Droga po upadku ZSRR

Integracja programu Free Rail z budowaną już siecią Rail Baltica oraz z transeuropejską siecią transportową (TEN-T) to kwestia, która jeszcze czeka na rozwój. Sam projekt Rail Baltica to plan budowy szybkiej sieci kolejowej, łączącej państwa bałtyckie z europejską siecią bazową. Projekt Rail Baltica dotyczy połączenia miast takich jak Tallin i Parnawa w Estonii, Ryga na Łotwie oraz Poniewież, Kowno i Wilno na Litwie. Kluczowym celem jest stworzenie bezpośredniego połączenia z Warszawą w Polsce.

LTG Cargo Ukraine wznawia działalność i oferuje połączenia przez Polskę

Znajdziesz nas w Google News

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back to top button