Raz za mało, raz za dużo… Poziom wody w Renie blokuje żeglugę
Przez wysoki poziom wody w Renie, pływające statki nie mieszczą się pod mostami
Wysoki poziom wody w Renie uniemożliwia żeglugę w południowych Niemczech. Pływające statki nie mieszczą się pod mostami. Organy żeglugowe nie wykluczają jednak ponownego otwarcia tras po spadku poziomu wody.
Wysoki poziom wody w Renie uniemożliwia transport
Żegluga po Renie na południu Niemiec nadal jest niemożliwa. Niemiecka agencja żeglugi śródlądowej WSA poinformowała, że południowy odcinek Renu w okolicy Maxau pozostaje zamknięty od ubiegłego tygodnia. Wysoki poziom wody w Renie sprawia bowiem, że statki nie mają wystarczająco dużo miejsca, aby przepłynąć pod mostami, co uniemożliwia im żeglugę do Szwajcarii. Jednak poziomy wody obniżają się, a służba prognozowania poziomu wody rządu landu Nadrenia-Palatynat oświadczyła, że rzeka może zostać ponownie otwarta w tym tygodniu.
Czytaj też: Tak źle jeszcze nie było! Poziom wody w Kanale Panamskim najniższy w historii
Jak informuje portal Marine Link, żegluga na północnych odcinkach Renu odbywa się normalnie, w tym w ważnych punktach takich jak Duisburg, Kolonia i Mannheim. Rzeka Ren jest głównym szlakiem żeglugowym dla towarów, w tym minerałów, węgla i produktów naftowych, takich jak olej opałowy, zboża i pasza dla zwierząt. Ren wielokrotnie borykał się z problemem… niskich poziomów wody.
River #Rhine on a very high level pic.twitter.com/dD9ihpscLV
— Marion 🌎🎶🌇🐬🐕🌴🌏 (@marion26299073) November 21, 2023
Ważny szlak transportowy
Niemiecka żegluga śródlądowa musiała w ostatnich latach zmagać się ze skutkami pandemii i niskiego stanu wód. W roku 2018 odnotowano spadek o 11,1 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim. Wolumen transportu w pierwszym roku naznaczonym pandemią był o 8,3 procent niższy niż w 2019 roku. Również w 2022 roku niski poziom wody w Renie i wielu innych rzekach wpłynął na transport towarów śródlądowymi drogami wodnymi. W miarę coraz częstszych okresów suszy, która zakłóca transport po Renie, branża znajduje nowe sposoby na przewożenie ładunków, w tym wykorzystanie barek przystosowanych do pływania po płytszej wodzie.
Czytaj też: Produkcja przemysłowa w Niemczech spada o 2%! W gospodarce panuje „kacowa atmosfera”
Ren jest ważnym szlakiem transportowym dla różnych surowców, w tym zbóż, minerałów, węgla, produktów naftowych i oleju opałowego. Wyzwania związane z niskimi poziomami wody mają znaczący wpływ na branżę logistyczną i mogą wpływać na łańcuchy dostaw wielu firm – skomentował Christian Roeloffs, współzałożyciel i dyrektor generalny Container xChange.
Znajdziesz nas w Google News